خبرگزاری کار ایران

۷۰ درصد ار مردم سوریه ترجیح می‌دهند بشار اسد در قدرت بماند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۰

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ناتو نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از مردم سوریه اکنون از نظام بشار اسد حمایت می‌کنند، ۲۰ درصد بی‌طرف هستند و فقط ۱۰ درصد از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند.

روزنامه آمریکایی «وورلد تریبون» نوشت که بر اساس اطلاعاتی که ناتو جمع‌آوری کرده است، مردم سوریه خواستار ماندن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی پرس، بر اساس اطلاعاتی که ناتو طی ماه‌های گذشته و از طریق فعالان و سازمان‌های امدادرسانی مستقل مورد حمایت غرب در سوریه جمع‌آوری کرده، دیدگاه مردم سوریه شاهد تغییر ریشه‌ای به نفع نظام حاکم بر سوریه شده است.

وورلد تریبون به نقل از یک دیپلمات غربی مطلع از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ناتو نوشت که این اطلاعات نشان می‌دهد که اکثر مردم سوریه از تسلط گروه القاعده بر شورش سنی‌ها در این کشور دچار وحشت شده و اکنون ترجیح می‌دهند اسد در قدرت باقی بماند.

این دیپلمات تاکید کرد که این اطلاعات نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از مردم سوریه اکنون از نظام بشار اسد حمایت می‌کنند، ۲۰ درصد بی‌طرف هستند و فقط ۱۰ درصد از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که اطلاعات ناتو نشان می‌دهد که طی شش ماه گذشته دیدگاه طایفه سنی‌های سوریه که اکثریت را در این کشور تشکیل می‌دهند و این باور وجود داشت که از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند، شاهد تغییرات ریشه‌ای شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز