خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۸۸ میلیون دلاری کمک نظامی آمریکا به اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۶

این لایحه باید هم ‌اکنون توسط کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده و بعد از آن در بعد وسیع‌تر باید به تصویب سنای آمریکا برسد.

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا لایحه افزایش ۴۸۸ میلیون دلاری کمک نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی را به منظور توسعه سامانه‌های موشکی این رژیم تصویب کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت که کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا لایحه افزایش ۴۸۸ میلیون دلاری کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.
بر اساس این گزارش، این بودجه به منظور تهیه و توسعه سامانه‌های رهگیر موشک و راکت تخصیص داده شده است.
کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته لایحه مجوز دفاعی که توسط «هوآرد مک کئون» رئیس این کمیته مطرح شده بود را تصویب کرد.
طبق متن این پیشنهاد، آمریکا مبلغ ۲۶۸ میلیون دلار دیگر را در سال ۲۰۱۴ به اسرائیل برای توسعه دو سامانه رهگیر «آرو ۳» که موشک‌های دور برد را رهگیری می‌کند و همچنین سامانه «عصای جادویی» که موشک‌های می‌ان‌برد را رهگیری می‌کند، تخصیص می‌دهد.
روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارش خود افزود که این مبلغ، بیش از سرمایه‌گذاری‌ محسوب‌ می‌شود که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود. این لایحه همچنین ۲۲۰ میلیون دلار نیز در سال ۲۰۱۴ برای تأمین بودجه خرید سکوهای پرتاب بیشتر برای سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» تخصیص می‌دهد.
بر اساس این گزارش، این لایحه باید هم ‌اکنون توسط کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده و بعد از آن در بعد وسیع‌تر باید به تصویب سنای آمریکا برسد.
رژیم صهیونیستی در حال حاضر پنج سکوی پرتاب «گنبد آهنین» دارد و این لایحه جدید آمریکا به تل‌آویو اجازه می‌دهد در پایان سال بعدی میلادی پنج سکوی پرتاب دیگر تهیه کند.
بر اساس این گزارش، آمریکا همچنین سالانه ۳. ۱ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا متعهد شده است که این کمک نظامی به اسرائیل حتی اگر کاهش چشمگیر بودجه در بخش نظامی و دفاعی آمریکا صورت گیرد، کاهش نخواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز