خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری برزیل:

از تظاهرات مردمی استقبال می‌كنم

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۹

صدای مردم در خیابان ها باید شنیده شود؛ این صداها حامل پیامی برای نهادهای قدرت، احزاب سیاسی و رسانه‌ها هستند.

به‌رغم استقبال رئیس‌جمهوری برزیل از خواسته‌های معترضان، اعتراض‌ها و تظاهرات سراسری در این کشور ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، ده‌ها هزار تن از مردم برزیل در شهرهای بزرگ این کشور به خیابان‌ها آمده و در شعارهای خود خواهان شرایط بهتر آموزشی و بهبود خدمات اجتماعی شده‌اند.

«دیلما روسف» رئیس‌جمهوری برزیل در نخستین واکنش به این اتفاقات گفت: «صدای مردم در خیابان‌ها باید شنیده شود. این صداها حامل پیامی برای نهادهای قدرت، احزاب سیاسی و رسانه‌ها هستند.»

روسف همچنین اعلام کرد که به وجود چنین اعتراض‌هایی افتخار می‌کند.

هم‌زمانی این اعتراض‌ها با میزبانی جام کنفدراسیون‌ها و تنها یک سال مانده به میزبانی جام جهانی فوتبال، دولت برزیل را که با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو است، نگران کرده است.

این اعتراض‌های سراسری در شهرهای مختلف از تظاهرات در شهر سائو پائولو و در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بلیت اتوبوس‌ها آغاز شد.

به جز افزایش قیمت هزینه حمل و نقل عمومی، معترضان از افزایش هزینه‌های جام جهانی سال آینده که فشار آن بر دوش مردم است هم خشمگین هستند.

در شهر سائوپائولو، شماری از نیروهای پلیس برای فرار از دست گروهی از معترضان نقابدار به داخل ساختمان شهرداری پناه بردند و گروه دیگری از معترضان با حایل شدن بین دو طرف مانع از ادامه درگیری شدند.

برزیل در 20 سال گذشته شاهد چنین تظاهرات گسترده‌ای نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز