خبرگزاری کار ایران

عقب نشینی شبه نظامیان الشباب از دومین بندر سومالی

asdasd

کیسمایو دومین بندر بزرگ سومالی و یک منبع درآمد مهم برای الشباب محسوب می‌شد به همین دلیل از دست دادن این بندر، ضربه بزرگی به این گروه شبه نظامی به شمار می‌رود.

به گفته شاهدان عینی و مقام‌های رسمی، نخستین گروه از نیروهای مشترک دولت سومالی و اتحادیه آفریقا وارد بندر استراتژیک «کیسمایو» شده‌اند.


به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، شبه نظامیان الشباب که خود را هم پیمان شبکه القاعده توصیف می‌کنند، شنبه گذشته اعلام کرده بودند که در پی حمله نظامی نیروهای اتحادیه آفریقا، از این بندر عقب نشینی کرده‌اند.


نیروهای سومالیایی با حمایت نیروهای کنیایی پیشروی خود را به سوی این بندر از مسیر ساحلی آغاز کرده بودند اما با مقاومت‌هایی رو به رو شدند. نظامیان کنیایی در چارچوب نیروهای اتحادیه آفریقا با تائید سازمان ملل متحد و برای حمایت از دولت منتخب و قانونی سومالی به این کشور اعزام شده‌اند.


یک سخنگوی دولت سومالی گفت که نیروهای دولتی و اتحادیه آفریقا برای برقراری امنیت شهروندان و استقرار در فرودگاه و بندرگاه به این شهر وارد شده‌اند.


به گفته گزارشگران از دست دادن کیسمایو یک ضربه مهم به شبه نظامیان الشباب محسوب می‌شود. کیسمایو دومین بندر بزرگ سومالی و یک منبع درآمد مهم برای الشباب محسوب می‌شد. این گروه شبه نظامی همچنین تسلیحات خود را از این بندر وارد می‌کرد.


در ماه آگوست سال جاری، نیروهای اتحادیه آفریقا شبه نظامیان الشباب را از موگادیشو، پایتخت سومالی بیرون راندند و به دنبال این پیروزی، اکثر شهر‌ها و شهرک‌های دیگر سومالی را از کنترل آن‌ها خارج کرده‌اند.


اما شبه نظامیان الشباب هنوز در مناطق غیر شهری جنوب و مرکز سومالی فعال هستند و در شهرهایی که مجبور به عقب نشینی شده‌اند، حملاتی را انجام داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز