خبرگزاری کار ایران

اشپیگل نوشت:

نهادهای امنیتی آمریکا از اتحادیه اروپا هم جاسوسی كرده‌اند

کد خبر : ۸۵۳۵۳

سندی که گفته می‌شود از طریق «ادوارد اسنودن» در اختیار مجله اشپیگل قرار گرفته است، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به ارتباطات میان مقرهای اتحادیه اروپا در بروکسل، واشنگتن و سازمان ملل نفوذ کرده است.

مجله آلمانی «اشپیگل» نوشت كه یک سند سری آمریکایی مربوط به سال ٢٠١٠ میلادی نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از شبکه‌های کامپیوتری داخلی اتحادیه اروپا در واشنگتن و دفتر نمایندگی اتحادیه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک جاسوسی كرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این سند که گفته می‌شود از طریق «ادوارد اسنودن» افشاگر اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریكا در اختیار مجله اشپیگل قرار گرفته است، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به ارتباطات میان مقرهای اتحادیه اروپا در بروکسل، واشنگتن و سازمان ملل نفوذ کرده است.

در گزارش اشپیگل آمده که این نوع نفوذها در قالب ورود به شبکه کامپیوتری داخلی این اتحادیه انجام شده که اجازه دسترسی به اسناد و ای میل‌های این اتحادیه را به نهادهای امنیتی آمریکا داده است.

«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا از دولت آمریکا خواسته است که درباره گزارش جاسوسی این کشور از دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در واشنگتن و نیویورک توضیح دهد.

وی گفته است كه اگر خبر تجسس در دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا صحت داشته باشد، اثر جدی بر روابط اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز