خبرگزاری کار ایران

داوود اوغلو خطاب به بارزانی:

شبه‌نظامیان كرد جنگ را متوقف نكنند به شمال عراق حمله می‌كنیم

اوغلو در دیدار خود با بارزانی در آنكارا از رئیس اقلیم كردستان عراق خواست در صورتی كه حزب اوجلان به درخواست تركیه برای پایان دادن به جنگ پاسخ مثبت ندهد، از عملیات نظامی ارتش تركیه علیه پایگاه‌های این حزب در كوه‌های «قندیل» در شمال عراق حمایت كند.

منابع تركیه ای فاش كردند كه «احمد داوود  اوغلو» وزیر خارجه تركیه به «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم كردستان عراق گفته است كه اگر حزب كرگران كردستان به رهبری «عبدالله اوجلان» جنگ را متوقف نكند، آنكارا به شمال عراق حمله خواهد كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الزمان، منابع آگاه اعلام كردند كه اوغلو در دیدار خود با بارزانی در آنكارا از رئیس اقلیم كردستان عراق خواست در صورتی كه حزب اوجلان به درخواست تركیه برای پایان دادن به جنگ پاسخ مثبت ندهد، از عملیات نظامی ارتش تركیه علیه پایگاه‌های این حزب در كوه‌های «قندیل» در شمال عراق حمایت كند.

منابع تركیه‌ای افزودند كه اوغلو از بارزانی خواست كه دولت اقلیم كردستان عراق در زمان انجام عملیات ارتش تركیه علیه شبه‌نظامیان پ‌ك‌ك در شمال عراق، از طریق قطع خطوط امداد و كمك به افراد مسلح این حزب و نیز مشاركت در مسدود كردن تمامی راه‌ها به روی آنها، در عقب‌نشینی این افراد به سمت ایران، به آنكارا كمك كند.

درخواست تركیه از دولت اقلیم كردستان عراق برای حمایت از عملیات نظامی در شمال عراق در حالی صورت می‌گیرد كه «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر تركیه روز گذشته از پارلمان خواست اجازه انجام عملیات ارتش در شمال عراق علیه حزب كارگران كردستان عراق را بر اساس توافق‌نامه‌های میان دو كشور تمدید كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز