خبرگزاری کار ایران

تغییر مسیر هواپیمای رئیس‌جمهوری بولیوی به ظن حضور اسنودن

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۶۸

«اوو مورالس» از سفر مسکو به کشور خود باز می‌گشت و در پی این برخورد فرانسه و پرتغال، به توقف برنامه‌ریزی‌نشده در اتریش ناچار شده است.

وزیر خارجه بولیوی اعلام كرد كه فرانسه و پرتغال با این تصور که «ادوارد اسنودن» افشاگر برنامه‌های تجسسی و شنود اطلاعاتی آمریکا سوار هواپیمای رئیس‌جمهوری بولیوی است، اجازه نداده‌اند این هواپیما از آسمان این کشورها عبور کند و وادار شده تغییر مسیر دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «اوو مورالس» از سفر مسکو به کشور خود باز می‌گشت و در پی این برخورد فرانسه و پرتغال، به توقف برنامه‌ریزی‌نشده در اتریش ناچار شده است.

«دیوید چوکوهوانکا» وزیر خارجه بولیوی، این ادعا که اسنودن سوار این هواپیما بوده را یک «دروغ بزرگ» خوانده و رفتار این کشورهای اروپایی را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از مقام‌های وزارت خارجه اتریش هم گفته است که ادوارد اسنودن، سوار هواپیمای رئیس‌جمهوری بولیوی نبوده است.

اتریش پیش‌‌ از این درخواست پناهندگی اسنودن را رد کرده بود.

وزیر دفاع بولیوی که در این هواپیما بوده، گفت: «این یک اقدام خصمانه از وزارت خارجه آمریكا است که از دولت‌های اروپایی متعددی برای هدف خود استفاده کرده است.»

دولت آمریکا پیش‌ از این و در زمانی که ادوارد اسنودن تازه از هنگ‌کنگ به مسکو رفته بود، از کشورهای نیم‌کره غربی خواسته بود به هواپیمای حامل این افشاگر اطلاعاتی اجازه ندهند از آسمانشان عبور کند.

مورالس در جریان سفر به مسكو، به تلویزیون روسیه گفت که هنوز درخواست پناهندگی از ادوارد اسنودن دریافت نکرده اما اگر چنین درخواستی مطرح شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: «بولیوی آماده پذیرفتن افرادی است که از جاسوسی پرده بر می‌دارند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز