خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارتش افغانستان:

پاکستان می‌تواند به شورش در افغانستان پایان دهد

کد خبر : ۸۶۶۰۸

رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان، پاکستان را متهم کرده است که از رهبران گروه طالبان حمایت کرده و به آنها پناه می‌دهد و عمدا، نفرات مسلح این گروه را به افغانستان می‌فرستد.

رئیس ستاد ارتش افغانستان گفته است که دولت پاکستان می‌تواند طی چند هفته به شورش مسلحانه علیه دولت افغانستان پایان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «شیرمحمد کریمی» رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان، پاکستان را متهم کرده است که از رهبران گروه طالبان حمایت کرده و به آن‌ها پناه می‌دهد و عمدا، نفرات مسلح این گروه را به افغانستان می‌فرستد.

ژنرال کریمی گفته است که پاکستان طالبان را کنترل می‌کند و رهبران طالبان در پاکستان هستند.

به گفته فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان، دولت پاکستان تمام مدارس [دینی] را تعطیل کرده و همه طالبان را به جان افغانستان انداخته است.

این مقام نظامی افغانستان افزوده است که اگر هم آمریکا و هم پاکستان خواستار برقراری صلح در افغانستان باشند، افغان‌ها می‌تواند به صلح دست یابد.

ارتشبد کریمی در مورد نقش مهم پاکستان در ناآرامی مسلحانه در افغانستان گفته است که اگر پاکستان «رهبران طالبان را تحت فشار قرار دهد یا آن‌ها را قانع کند که چه باید بکنند، چنین اقدامی کمک بزرگی به صلح خواهد بود.»

وی افزوده است که اگر پاکستان به رهبران طالبان بگوید که باید به شورش علیه دولت افغانستان پایان دهند، این شورش «طی چند هفته» پایان خواهد یافت.

مقام‌های افغان معتقدند که شورشیان طالبان در نواحی مرزی پاکستان مستقر شده‌اند.

مقام‌های افغانستان همواره نهادهایی در تشکیلات امنیتی و نظامی پاکستان را به حمایت از گروه طالبان متهم کرده و گفته‌اند که این گروه بدون برخورداری از چنین حمایتی، از جمله امکان برقراری مراکزی در داخل خاک پاکستان، قادر به ادامه عملیات مسلحانه در داخل افغانستان نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز