خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری پرتغال خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۵۰

سناریوی انتخابات در شرایط کنونی به زیان منافع ملی خواهد بود؛ انتخابات در حال و هوایی برگزار می‌شود که بی‌ثباتی مالی، از دست رفتن اطمنیان و بی‌اعتمادی در بین عاملان اقتصادی و بازارهای کشور به سطح بالایی رسیده است.

«آنیبال کاواکو سیلوا» رئیس جمهوری پرتغال مخالفت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرده و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، سیلوا اعلام کرده است که ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی و زمانی که کمک مالی ۷۸ میلیارد یورویی به لیسبون صورت گرفته است را موعد مناسبی برای انتخابات می‌داند.
وی همچنین از رهبران سه حزب سیاسی اصلی کشور خواست تا با اجرای اصلاحات درخواستی در ازای کمک مالی موافقت و همراهی کنند.
رئیس جمهوری پرتغال دلایل مخالفت خود با انتخابات زود هنگام را چنین تشریح کرد: «سناریوی انتخابات در شرایط کنونی به زیان منافع ملی خواهد بود. انتخابات در حال و هوایی برگزار می‌شود که بی‌ثباتی مالی، از دست رفتن اطمنیان و بی‌اعتمادی در بین عاملان اقتصادی و بازارهای کشور به سطح بالایی رسیده است.»
در ادامه نارضایتی‌های عمومی از وضعیت اقتصادی در پرتغال، پرستاران نیز در اعتراض به کاهش بودجه بخش‌های دولتی در خیابانهای لیسبون دست به تظاهرات زدند.
از طرف دیگر، موسسه اعتبار سنجی «استاندارد‌اند پورز» جمعه گذشته از کاهش رتبه اعتباری این کشور خبر داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز