خبرگزاری کار ایران

بامداد امروز صورت گرفت؛

از سرگیری حملات توپخانه‌ای تركیه به مواضع مرزی سوریه

asdasd

توپخانه ترکیه امروز مناطقی در خاک سوریه و در منطقه «تل أبیض» در مجاورت پایگاه‌ها و پاسگاه‌های ارتش سوریه را هدف قرار داد.

ارتش ترکیه بامداد امروز ـ پنجشنبه ـ ‌حملات توپخانه‌ای خود به مواضع مرزی در سوریه را از سر گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، توپخانه ترکیه امروز مناطقی در خاک سوریه و در منطقه «تل أبیض» در مجاورت پایگاه‌ها و پاسگاه‌های ارتش سوریه را هدف قرار داد.

ارتش تركیه روز گذشته نیز با گلوله‌های توپخانه به اهدافی در سوریه حمله کرده بود.

آنكارا مدعی شده است كه حمله توپخانه ترکیه پس از کشته شدن پنج شهروند ترک در یک شهر مرزی در اثر انفجار خمپاره‌های سوری صورت گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها، یک زن و سه فرزندش در میان افرادی بودند که در شهر «آک چاکاله» و در حمله خمپاره‌هایی که گفته می‌شود توسط سوریه پرتاب شده بود، کشته شده‌اند.

در پی این درگیری، «احمد داووداغلو» وزیر خارجه ترکیه با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه و «آندرس فو راسموسن» دبیر کل ناتو تماس گرفت.

این کشور همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرد که «اقدام‌های لازم را برای جلوگیری از بروز چنین تعرض‌هایی» انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز