خبرگزاری کار ایران

درگیری شدید تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی مراکش در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۶

در اثر حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان، ده‌ها تن از معترضان که اكثر آنها وابسته به جنبش «۲۰ فوریه» بودند، زخمی شدند. همچنین در میان زخمی‌ها چند روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر دیده می‌شوند.

در پی درگیری شدید نیروهای امنیتی مراکش با تظاهرکنندگان در «رباط» پایتخت این کشور ده‌ها تن زخمی شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فعالان مراکشی شب گذشته به دنبال عفو یک شهروند اسپانیایی توسط پادشاه مراکش در برابر پارلمان این کشور تظاهرات کردند.

این شهروند اسپانیایی متهم به تجاوز به ۱۱ کودک مراکشی بوده و محکوم به ۳۰ سال زندان است که فقط یک سال آن را طی کرد.
نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تجمع معترضان در برابر پارلمان در محکومیت عفو شهروند اسپانیایی توسط پادشاه مراکش اقدام به ضرب و شتم تظاهر کنندگان کردند.
در همین حال در اثر حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان، ده‌ها تن از معترضان که اكثر آنها وابسته به جنبش «۲۰ فوریه» بودند، زخمی شدند. همچنین در میان زخمی‌ها چند روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر دیده می‌شوند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی به خانواده‌هایی که برای شرکت در تظاهرات شرکت کرده بودند نیز حمله کرده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در حالی که فعالان و مخالفان مراکشی عفو شهروند اسپانیایی را دخالت پادشاه در کار قوه قضائیه این کشور می‌دانند که قرار بود به آن پایان داده شود، وزارت دادگستری مراکش با حمایت از اقدام پادشاه مراکش، عفو شهروند اسپانیایی را باعث تقویت روابط دو کشور دانست.
از طرف دیگر، دیوان پادشاهی مراکش هنوز به عفو متجاوز به ۱۱ کودک مراکشی واکنشی نشان نداده است. این شهروند اسپانیایی به همراه ۴۸ شهروند اسپانیایی دیگر به مناسبت چهاردهمین سال به قدرت رسیدن «محمد ششم» مورد عفو قرار گرفته و خاک این کشور را ترک کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز