خبرگزاری کار ایران

بان کی مون خواستار «بازرسی بدون تاخیر» از سوریه شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۴۱

بان کی مون که در سئول به سر می‌برد، تاکید کرد که هیچ دلیل مناسبی وجود ندارد که هر یک از طرفین در درگیری‌های سوریه؛ چه دولت این کشور یا مخالفان، مانع تحقیقات بازرسان شوند.

دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت سوریه خواسته است امکان دسترسی بازرسان این سازمان به منطقه‌ای که شورشیان مدعی رخ دادن یک حمله شیمیایی در آن هستند را فراهم کند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بان کی مون» که در سئول به سر می‌برد، تاکید کرد که هیچ دلیل مناسبی وجود ندارد که هر یک از طرفین در درگیری‌های سوریه؛ چه دولت این کشور یا مخالفان، مانع تحقیقات بازرسان شوند.
بان تاکید کرد که هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی در هر کجا و توسط هر کسی نقض قوانین بین المللی است.
سخنگوی‌ بان کی مون گفته است که «آنجلا کین» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خلع سلاح، به دمشق می‌رود تا برای گرفتن اجازه بازرسی، تلاش کند.
دفتر‌‌ بان در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی معتقد است باید بدون تاخیر درباره گزارش‌های منتشر شده توسط مخالفان و ادعای استفاده دولت از سلاح‌های شیمیایی تحقیق شود.
در این بیانیه آمده است که سازمان ملل متحد، درخواستی رسمی در این باره برای دولت سوریه فرستاده و دبیرکل این سازمان انتظار دارد پاسخی مثبت و بدون تأخیر از سوریه بگیرد.
دولت سوریه ادعاهای مخالفان را رد کرده و آن‌ها را غیر منطقی و ساختگی عنوان کرده است.
دولت سوریه تاکید می‌کند که مخالفان دولت، خود در چندین نوبت از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم و سربازان استفاده کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز