خبرگزاری کار ایران

چاک هیگل:

نیروی دریایی آمریکا برای حمله احتمالی به سوریه آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۱۹

وزیر دفاع آمریكا درباره اقدام یک‌جانبه این كشور علیه سوریه گفت که واشنگتن از حق خود برای چنین اقدامی چشم‌پوشی نمی‌کند اما مساله سوریه بین‌المللی است.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور برای اقدام نظامی علیه سوریه در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هیگل گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از پنتاگون خواسته است که گزینه‌های لازم را در مورد سوریه بررسی کند.
وزیر دفاع آمریکا افزود که پنتاگون نیز مسئولیت دارد همه گزینه‌ها را برای حالت‌های اضطراری به رئیس‌جمهوری ارائه کند.
وی تاکید کرد به همین دلیل اوضاع نیروهای آمریکایی و امکانات آن‌ها باید در حالت مناسبی قرار گیرد تا بتواند گزینه‌های مختلفی را که رئیس‌جمهوری انتخاب می‌کند، اجرایی كند.
هیگل همچنین در مورد اقدام یکجانبه آمریکا علیه سوریه گفت که واشنگتن از حق خود برای چنین اقدامی چشم پوشی نمی‌کند اما مساله سوریه بین‌المللی است.
این در حالی است که یک مسئول نظامی در نیروی دریایی آمریکا گفت که واشنگتن به علت افزایش تنش‌ها در سوریه چهارمین کشتی جنگی خود را در دریای مدیترانه مستقر می‌کند. این کشتی مجهز به موشک‌های کروز است.
در همین حال این مسئول که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که نیروی دریایی آمریکا هیچ گونه دستوری مبنی بر آمادگی برای عملیات نظامی در سوریه دریافت نکرده است.
در تحولی دیگر، کاخ سفید اعلام کرد که اوباما همچنان بر موضع خود برای اعزام نکردن نیرو به سوریه پایبند است.
بنا بر این گزارش، سخنان مسئولان آمریکایی در حالی بیان می‌شود که گروه‌های مسلح سوری هفته پیش مدعی شدند که دولت این كشور از سلاح‌های شیمیایی در منطقه «الغوطه» در شرق دمشق استفاده کرده و باعث کشته شدن صد‌ها تن شده است.

دولت این سوریه این ادعا را به شدت تكذیب كرده و تاكید می‌كند كه مخالفان، مسئول حملات شیمیایی در این كشور هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز