خبرگزاری کار ایران

حامد كرزی:

امنیت مردم افغانستان از امضای پیمان امنیتی با آمریكا مهمتر است

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۴۹

حامد کرزی با اشاره به تعیین تیم جدید مذاکره کننده به نمایندگی از کابل و واشنگتن برای گفت‌وگو درباره پیمان امنیتی تاكید کرد كه تامین امنیت مردم و برقراری ثبات در افغانستان از تجهیز نیروهای نظامی مهمتر است و آمریکا باید درباره این امر اطمینان دهد تا مراحل امضای پیمان سپری شود.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان تاكید كرد كه امنیت مردم افغانستان از امضای پیمان امنیتی با آمریکا مهمتر است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان، حامد کرزی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین تیم جدید مذاکره کننده به نمایندگی از کابل و واشنگتن برای گفت‌وگو درباره پیمان امنیتی تاكید کرد كه تامین امنیت مردم و برقراری ثبات در افغانستان از تجهیز نیروهای نظامی مهمتر است و آمریکا باید درباره این امر اطمینان دهد تا مراحل امضای پیمان سپری شود.
کرزی همچنین با رد ضرب‌الاجل تعیین شده توسط آمریکا برای امضای پیمان امنیتی تصریح کرد كه زمانی این پیمان امضا می شود که در تمام ابعاد آن منافع مردم افغانستان لحاظ شده باشد.
وی افزود كه اگر شرایط در دولت کنونی فراهم شد، این پیمان امضا می شود و در غیراینصورت احتمال دارد دولت آینده گفت‌وگوها درباره آن را ادامه دهد.

كرزی همچنین با اشاره به سفر قریب‌الوقوع خود به اسلام آباد، ابراز امیدواری کرد که این سفر نتایج ملموس‌تری نسبت سفرهای قبلی وی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان داشته باشد.
وی درباره مذاكرات صلح گفت: «دولت از طالبان می خواهد که مذاکرات صلح در داخل افغانستان برگزار شود، با این وجود اگر آنها خواستار مذاکره در خارج از كشور هستند، کشورهایی مانند ترکیه و عربستان برای میزبانی این نشست آمادگی دارند.»

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز