خبرگزاری کار ایران

موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی جدید

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۱۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شخصا طرح اجرای شهرک‌سازی‌ها را به عهده گرفته است تا شرق قدس را به طور کلی از منطقه فلسطینی آن جدا کرده و طرح شهرک‌سازی موسوم به «قدس بزرگ» را به اجرا درآورد.

رژیم صهیونیستی طرح ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در شرق قدس اشغالی را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «حنا عیسی» کار‌شناس حقوق بین‌الملل گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شخصا طرح اجرای شهرک‌سازی‌ها را به عهده گرفته است تا شرق قدس را به طور کلی از منطقه فلسطینی آن جدا کرده و طرح شهرک‌سازی موسوم به «قدس بزرگ» را به اجرا درآورد.

بر اساس این گزارش، این‌‌ همان طرح شهرک‌سازی صهیونیستی است که در سال ۲۰۱۰ میلادی با تلاش‌های آمریکا متوقف شده بود اما مسئولان رژیم صهیونیستی اکنون مجددا ساخت این طرح مسکونی را مطرح کرده‌اند و دولت این رژیم نیز با این طرح موافقت کرده است. امروز شهرداری قدس اشغالی با کمیته مالی طرح‌های شهرک‌سازی، نشستی برگزار خواهد کرد تا در زمینه بودجه جدید طرح و همچنین آغاز ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد از واحدهای مسکونی شهرک «رامات شلومو» در شمال قدس شریف تصمیم‌گیری شود.

به گفته حنا عیسی موافقت دولت رژیم صهیونیستی با این طرح شهرک‌سازی پرسش‌های زیادی را در زمینه عزل قدس شریف و تقسیم کرانه باختری ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد که نتانیاهو اجرای این طرح را شخصا به عهده گرفته است تا قدس را از محله‌های فلسطینی آن به طور کامل جدا کند. این بدان معنی است که ساکنان آن را از این منطقه منتقل کرده و پرونده قدس را از مذاکرات جدا خواهد کرد و این مسئله پیشبرد گفت‌وگوهای سازش را غیرممکن خواهد كرد. زیرا طرف فلسطینی بر تشکیل دولت فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی و قرار دادن قدس به عنوان پایتخت آن اصرار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز