خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق بشر:

تخریب منازل فلسطینیان جنایت جنگی است

کد خبر : ۹۹۵۴۷

رژیم صهیونیستی در برخی موارد اقدام به تخریب منازل و تاسیسات مدنی فلسطینیان کرده و آن‌ها مجبور به ترک اجباری اراضی اشغالی می‌شوند و این «جنایت جنگی» است.

سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی خواست که هر چه سریع‌تر عملیات‌های تخریب غیر قانونی منازل فلسطینیان در اراضی فلسطینی را که عملیاتی در حد جنایت جنگی است، متوقف کند.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سازمان بزرگ حقوقی تاکید کرد که این عملیات تخریب منازل منجر به آوارگی دست کم ۷۹ فلسطینی از ۱۹ ماه آگوست تاکنون شده است.
در ادامه این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی در برخی موارد اقدام به تخریب منازل و تاسیسات مدنی فلسطینیان کرده و آن‌ها مجبور به ترک اجباری اراضی اشغالی می‌شوند و این «جنایت جنگی» است.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ادامه آورده است که عملیات تخریب منازل در تاریخ ۱۹ آگوست جاری در منطقه شرقی قدس منجر به آوارگی ۳۹ فلسطینی از جمله ۱۸ کودک شد.
انجمن‌های حقوق بشر صهیونیستی و دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد نیز از اجرای عملیات‌های تخریب دیگر در بخش شرقی قدس و کرانه باختری طی روزهای ۲۰ و ۲۱ ماه جاری میلادی خبر داده و اعلام کرده‌اند که در این عملیات‌ها ۴۰ فلسطینی از جمله ۲۰ کودک آواره شده‌اند.
«جو استورک» مدیر خاورمیانه‌ای سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز گفت که وقتی رژیم صهیونیستی به طور روزمره و عادی اقدام به تخریب منازل در اراضی اشغالی فلسطین می‌کند و هیچ دلیلی مبنی بر ضروری بودن این اقدام در راستای عملیات‌های نظامی خود ارائه نمی‌دهد، مشخص است که تنها هدف آن اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه خود بوده و این یک جنایت جنگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز