خبرگزاری کار ایران

تظاهرات اخوان‌المسلمین در شهرهای مختلف مصر

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۴۸

هواداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر در شهر «مرسی مطروح» واقع در شمال غرب این كشور در محکومیت کودتای نظامی و آزادی «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری مخلوع مصر تظاهرات کردند.

قاهره و دیگر شهرهای مصر شاهد ادامه تظاهرات اخوان‌المسلمین در محکومیت کودتای نظامی در این كشور بود.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، هواداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر در شهر «مرسی مطروح» واقع در شمال غرب این كشور در محکومیت کودتای نظامی و آزادی «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری مخلوع مصر تظاهرات کردند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و محاکمه عاملان کشتار هواداران مرسی در حمله به میدان‌های «رابعه عدویه» و «النهضه» در قاهره شدند.
در همین حال شهر «اسکندریه» نیز شاهد تظاهرات شبانه هواداران مرسی بود. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات نیز کودتای نظامی و کشتار هواداران مرسی و بازداشت‌های گسترده را محکوم کردند.
تعدادی از دانشجویان دانشگاه «الزقازیق» در استان «الشرقیه» مصر نیز علیه کودتای نظامی و آزادی مبارک دست به تظاهرات زدند.
تعدادی از ساکنان شهر «بئر العبد» در شمال شبه جزیره «سینا» نیز در حمایت از مشروعیت و محکومیت آزادی مبارک تظاهرات کردند.
این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که دولت موقت مصر در برخی از استان‌های این کشور از ساعت ۹ شب تا هفت صبح حالت فوق‌العاده برقرار كرده است.
از طرف دیگر، دستگاه امنیتی مصر «عمار البلتاجی» پسر «محمد البلتاجی» یکی از رهبران بلندپایه اخوان المسلمین و سه پسر دیگر از رهبران جماعت اخوان را آزاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز