خبرگزاری کار ایران

شهرک نخودپزان ممقان احداث می‌شود

کد خبر : ۱۰۱۰۶۳

اختصاص ۱۹ هکتار زمین برای احداث شهرک نخود پزان ناکافی است. /بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار از فراوری نخودپزی در شهر ممقان ارتزاق می‌نمایند که این فعالیت در واحدهای خانگی به صورت کارگاره‌های خود اشتغالی متمرکز هستند.

ایلنا: بخشدار ممقان گفت: شهرک نخود پزان ممقان در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار و برای ایجاد ۵۰۰ کارگاه نخود پزی احداث می‌شود.
به گزارش ایلنا، عیسی اشراقی در جلسه شورای معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی که در ممقان برگزار شد، اختصاص ۱۹ هکتار زمین برای احداث شهرک نخود پزان را ناکافی دانست و افزود: شرکت تعاونی نخود پزان ممقان بیش از یک هزار و ۲۰۰ عضو فعال دارد که اختصاص زمین برای تمامی اعضاء امکان پذیر نخواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت احداث شهرک نخود پزان در کاهش آمار بیکاری منطقه خاطر نشان کرد: احداث شهرک نخود پزان ممقان برای ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.
اشراقی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار از فراوری نخودپزی در شهر ممقان ارتزاق می‌نمایند که این فعالیت در واحدهای خانگی به صورت کارگاره‌های خود اشتغالی متمرکز هستند.
وی تصریح کرد: با ایجاد شهرک نخود پزان، ارتقای کیفیت فرآوری و بسته‌بندی محصولات را شاهد خواهیم بود.
بخشدار ممقان در ادامه گفت: در این شهرک علاوه بر کارگاه‌های نخود پزی امکانات جانبی و خدماتی از قبیل سالن همایش، بخش اداری، انبار‌ها عمومی، باسکول، فروشگاه زنجیره‌ای، غذاخوری مجتمع تجاری و نمایشگاهی و اورژانس در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز