خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

ساخت سالن سرپوشیده دو و میدانی، نیاز ضروری ورزش آذربایجان شرقی بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۶۷

این سالن سرپوشیده می‌تواند به محلی برای پرورش، کشف و شکوفایی استعدادهای دو و می‌دانی منطقه شمال غرب کشور تبدیل شود.

ایلنا: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شرایط جوی استان و سردسیر بودن آن، ساخت سالن سرپوشیده دو و می‌دانی، نیاز ضروری ورزش استان بود.
به گزارش ایلنا سیدمحمد شروین اسبقیان در آیین افتتاح سالن سرپوشیده دو و می‌دانی شهید خسرو علی آبادی تبریز افزود: آذربایجان شرقی که همواره وزنه سنگینی در ورزش کشور به شمار می‌رود، در رشته دو و می‌دانی نیز ورزشکاران نامداری را در عرصه ملی و بین المللی در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ به کشور معرفی کرده و امروز نیز شاهد حضور دوندگان مستعدی از این استان در عرصه‌های ملی و بین المللی هستیم.
اسبقیان گفت: این سالن سرپوشیده می‌تواند به محلی برای پرورش، کشف و شکوفایی استعدادهای دو و می‌دانی منطقه شمال غرب کشور تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز به طور یقین دو و می‌دانی کاران استان و استان‌های همجوار از افتتاح چنین سالنی خشنود هستند چرا که افتتاح این سالن، محدودیت‌های ورزشکاران برای تمرین در فصل سرما را برداشته و راه برای رشد دونده‌ها باز‌تر شده است.
اسبقیان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب شکوه‌مند اسلامی سرانه فضای ورزشی استان ۱۱ صدم متر مربع بود افزود: به برکت انقلاب اسلامی تا سال ۸۴ این سرانه به ۳ دهم درصد افزایش یافت و در طول ۸ سال گذشته و با تلاش بی‌وقفه به ۶۱ صدم دردصد رسید.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی همچنین از دستور استاندار آذربایجانشرقی در اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی به ورزش استان و رفع مشکلات و نیاز‌ها و تنگناهای ورزش استان و هیاتهای ورزشی خبر داد.
بزرگ‌ترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی استان سالن شهید خسروعلی آبادی پس از ۱۶ سال به مناسبت هفته دولت در ۶ هزار متر مربع فضای ورزشی با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال به بهره بهرداری رسید.
کار ساخت این سالن ورزشی از سال ۷۶ آغاز شده بود و با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت در سال ۹۱، امسال به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز