خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن:

احداث بزرگراه اسکو – کندوان باید اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۶۶

بزرگراه اسکو- کندوان که سال‌ها قبل به تصویب رسیده بود به رغم نیاز ضروری اجرایی نشده و این موضوع رفت و آمد گردشگران را با مشکل مواجه کرده است.

ایلنا: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ایجاد بزرگراه اسکو- کندوان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا رحمانی در بازدید از روستای تاریخی کندوان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به ترافیک سنگین جاده این روستا و ورودی آن، اظهار داشت: بزرگراه اسکو- کندوان که سال‌ها قبل به تصویب رسیده به رغم نیاز ضروری اجرایی نشده و این موضوع رفت و آمد گردشگران را با مشکل مواجه کرده که انتظار می‌رود راه و شهرسازی نسبت به احداث عاجل آن اقدام لازم را به عمل آورد.
وی با بیان اینکه راه دسترسی زیرساخت اولیه برای توسعه هر منطقه است، افزود: امید است به اقدامات زیربنایی این روستا و مقصدهای گردشگری دیگر توجه بیشتری شود تا از سود خوب این صنعت در کشور استفاده لازم را به عمل آوریم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌های روستای تاریخی- گردشگری کندوان منجر به ایجاد هزاران شغل و افزایش درآمد مردم منطقه می‌شود اظهار داشت: این روستای شگفت انگیز که به عنوان تنها روستای صخره‌ای زنده دنیا معروف است به لحاظ گردشگری، فروش صنایع دستی و کشاورزی و گیاهان دارویی مورد اهمیت بوده و گردشگران زیادی از آن استقبال می‌کنند.
وی افزود: سرمایه گذاری در این بخش‌ها در این روستا توجیه خوبی می‌تواند برای سرمایه گذاران داشته باشد چرا که خیل عظیمی از گردشگران علاقه زیادی برای دیدن این روستا دارند.
رحمانی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته با اقدامات سازمان میراث فرهنگی و کمک دهیاری روستا، معابر داخل روستا به خوبی بازسازی شده و احداث هتل پنج ستاره نیز جذابیتی برای حضور گردشگران در کندوان شده است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه کرد: کندوان به عنوان مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی به خوبی جا افتاده و در بازدید و گفت‌و‌گویی که با گردشگران داشتیم حضور گردشگران از استان‌های مختلف و خارج از کشور به خوبی مشهود بود.
وی خاطرنشان کرد: به رغم همه اقداماتی که برای توسعه گردشگری روستای کندوان انجام شده ولی ظرفیت‌های گوناگون این روستا سرمایه گذاری به مراتب بیشتری را می‌طلبد که امیدواریم با کمک دولت جدید و ورود بخش خصوصی به این امر شاهد رشد هر چه سریع‌تر صنعت گردشگری در این روستا باشیم.
رحمانی تاکید کرد: به جد اعتقاد داریم که از تمام سرمایه گذاران برای فعالیت در این روستا دعوت شود و در کنار آن نیز بودجه مناسبی در بودجه سالانه کشور و بودجه میراث فرهنگی برای این روستا در نظر گرفته شود.
رحمانی تاکید کرد: رونق گردشگری هر چه قدر که در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و گذشته هر منطقه موثر است در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم منطقه نیز تاثیر گذار می‌باشد که امید است مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
وی، صدور سند ثبتی به صاحبان کران‌های روستای تاریخی- گردشگری کندوان، ایجاد عابرگذر‌ها و شبکه فاضلاب این روستا را نیز از اقدامات خوب در این روستا یاد کرد و افزود: امیدواریم سلسله اقدامات انجام شده در این روستا به ثبت جهانی آن نیز منتهی شود تا از مزایای ثبت جهانی این روستا نیز استفاده لازم به عمل آید.


بازدید هفتگی ۵۰ هزار نفر از روستای تاریخی گردشگری کندوان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید اظهار داشت: بر اساس آمارگیری انجام شده در ایام تابستان امسال هر هفته بیش از ۵۰ هزار نفر از روستای کندوان بازدید کرده‌اند که آماری بی‌سابقه در تاریخ این روستا به حساب می‌رود.
تراب محمدی افزود: زیرزمینی کردن شبکه برق و ایجاد شبکه فاضلاب، ارایه سند ثبتی برای اهالی روستای تاریخی، سنگ فرش معابر و آغاز احداث روستای جدید برای سرریز جمعیتی این روستا از جمله اقداماتی است که برای توسعه این روستا انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز