خبرگزاری کار ایران

آخرین جلسه شورای سوم تبریز تشکیل شد؛

گزارش ۲ هزار و ۸۱۰ روز فعالیت شهردار تبریز به شورای سوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۷۵

امیدوارم شورای جدید روز سه شنبه با تصمیمی که در انتخاب شهردار جدید می‌گیرد روند توسعه تبریز را تسریع بخشد.

ایلنا: در آخرین نشست رسمی شورای اسلامی سوم شهر پیش از استقرار شورای چهارم، شهردار تبریز طی گزارشی، عملکرد ۲ هزار و ۸۱۰ روز مجموعه شهرداری تبریز و مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری را تقدیم اعضای این نهاد مدنی کرد.
به گزارش ایلنا علیرضا نوین در گزارش خود با تأکید بر اینکه طی ۸ سال گذشته تیم مدیریتی شهرداری با تمام توان و قدرت و به صورت شبانه روزی در راستای تحقق برنامه‌ها و اجرای طرح‌های مصوب گام برداشته و موفق به پاسخ گویی به بخش اعظمی از مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف شده است گفت: شهادت می‌دهم که در خدمت به مردم ذره‌ای قصور نکردیم و بر عهد خود با مردم و اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم وفادار بودیم.
شهردار تبریز با اعلام اینکه مجموعا ۲ هزار و ۸۱۰ روز وظیفه خادمی شهر و شهروندان تبریزی را در نهاد شهرداری بر عهده داشته است افزود: ۵۳۰ روز از این مدت را در دوره شورای دوم و ۲ هزار و ۲۸۰ روز در دوره شورای سوم عهده دار مسوولیت شهرداری تبریز بودم و با کمک تیم مدیریتی خدوم شهرداری گام‌های بلندی در راستای عمران و آبادانی شهر برداشتیم.
وی افزود: با وجود تلخی‌ها و شیرینی‌های بسیار در این مدت، دوران خدمتی بنده و این دوره مدیریتی شهرداری با پایان دوره شورای سوم به پایان رسید و من از اینکه شوراهای دوم و سوم تبریز طی این ۸ سال با اعتماد به تیم مدیریتی این حقیر فرصت خدمت را برایمان فراهم آوردند، از این عزیزان سپاسگزارم.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: علی رغم حجم بالای وظایف، مسوولیت‌ها و تعهدات از یک سو، ضعف‌ها و مشکلات ساختاری از سوی دیگر و مهم‌تر از همه فشار‌ها، نامهربانی‌ها، بی‌تقوایی‌ها و سنگ اندازی‌ها، با این حال با تأسی به فرمان و توصیه امام راحل مبنی بر اینکه خدمت و کار برای خلق دلسردی ندارد، به راه خود در این مسیر سخت ادامه دادیم و توانستیم خدمات ماندگاری به شهر و شهروندان ارایه کنیم و اگر خدمتی بوده، امیدوارم به عنوان باقیات الصالحات مورد قبول قرار گیرد.
نوین افزود: شهادت می‌دهم در تسهیل زندگی مردم کوتاهی نکردم و به دور از مسایل سیاسی و جناحی تنها به فکر مردم و توسعه شهر بودم.
وی در عین حال با اشاره به در پیش بودن آغاز به کار شورای چهارم تبریز افزود: امیدوارم شورای جدید روز سه شنبه با تصمیمی که در انتخاب شهردار جدید می‌گیرد روند توسعه تبریز را تسریع بخشد.
نوین در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ۸ ساله شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: افزایش ۲۲ برابری بودجه‌های سالانه شهرداری از سال ۸۴ تا ۹۲، اجرای ۵ هزار طرح و پروژه عمرانی خدماتی، رفاهی تفریحی، ورزشی و سرمایه گذاری، جذب و مدیریت بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه سالانه، برگزاری سه همایش بین المللی سرمایه گذاری بخش خصوصی، جذب ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی، تفریغ بودجه سنواتی شهرداری تا سال ۹۰، حسابرسی بودجه سنواتی شهرداری تا سال ۹۱ و در کل ایجاد تحول و دگرگونی اساسی و بنیادی در ساختارهای شهری و عمرانی تبریز طی این مدت از جمله شاخص‌های موفقیتی مدیریت شهری تبریز در دوران فعلی بوده است.
شهردار تبریز همچنین با قدردانی از همراهی‌های شهروندان، اعضای شورای اسلامی شهر، مسوولان شهری و استانی و تمامی کسانی که مدیریت شهری تبریز را در ارایه خدمات به شهر و شهروندان یاری کردند ابراز امیدواری کرد این حمایت‌ها در مدیریت شهری آتی نیز تداوم یابد.
نوین در بخش دیگری از گزارش خود به عملکرد ۵ ماهه شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰۱ پروژه عمرانی خدماتی بزرگ و کوچک در قالب بودجه امسال شهرداری برای اجرا و تقدیم به شهروندان تبریزی پیش بینی شده است که طی ۶ ماهه گذشته بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها در مناسبت‌های مختلف نظیر همین هفته دولت تقدیم مردم شده است که مجموع پروژه‌های افتتاح شده در این مدت رقمی بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود.
شهردار تبریز همچنین از تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه مناطق ده گانه شهرداری تبریز در این مدت نیز خبر داد و افزود: علی رغم موفقیت مناطق ده گانه در جذب درآمدهای پیش بینی شده، شهرداری مرکز و سازمان‌های تابعه به جهت برخی مشکلات موجود از جمله رکود اقتصادی حاکم، عدم تخصیص اعتبارات دولتی و مسایل دیگر تحقق کم تری داشته‌اند با این حال هیچ طرح و پروژه‌ای به جهت فقدان اعتبارات متوقف نیست.
نوین افزود: در بین مناطق ده گانه شهرداری، منطقه پنج با ۲۲۹ درصد تحقق و منطقه شش با ۷۰ درصد تحقق، به ترتیب بالا‌ترین و کمترین درصد تحقق بودجه سالانه طی ۵ ماهه سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند و در بین سازمان‌های تابعه نیز سازمان فن آوری با ۱۴۸ درصد بالا‌ترین و سازمان قطار شهری کمترین درصد تحقق بودجه را دارند.
شهردار تبریز در خاتمه تصریح کرد: اگرچه در این مدت و در کنار حمایت‌ها و همراهی‌های دوستان و دلسوزان شهر، تهمت‌ها، افترا‌ها، نامهربانی‌ها و سنگ اندازی‌های بسیاری پیش پای مدیریت شهری ایجاد شد، با این حال ۸ سال خدمت صادقانه، هم سنگ ۸ سال دوران دفاع مقدس، تبریز را به جایگاهی رسانید که امروز کمتر کسی بر توسعه و پیشرفت تاریخی آن به دیده تردید می‌نگرد و این مایه افتخار مدیران شهرداری و شخص من به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز