خبرگزاری کار ایران

پنجمین جشنواره ورنی در اهر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۹۹

معرفی فرهنگ منطقه از طریق صنایع دستی و افزایش منابع درآمدی مردم اهر و ارسباران از اهداف برگزاری جشنواره ورنی طی پنج دوره برگزاری آن به شمار می‌رود.

ایلنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برپایی پنجمین دوره جشنواره ورنی، در روز جمعه ۲۲ شهریور ماه در شهرستان اهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با حضور استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور در شهرستان اهر به عنوان یکی از قطب‌های هنر ورنی بافی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره یک روزه به صورت رقابتی بوده و داوران به معرفی نفرات برگزیده از میان آثار ارائه شده می‌پردازند.
محمدی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری جنبی جشنواره ورنی اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار ورنی هنرمندان استان‌های غرب و شمال غرب کشور و آثار برگزیده جشنواره در کنار این جشنواره برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه محصولات ورنی ارائه شده در این نمایشگاه برای علاقمندان و بازدیدکنندگان قابل خرید است، اظهار داشت: نمایشگاه ورنی به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره، به مدت چهار روز از تاریخ ۲۲ الی ۲۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: از برخی مسئولان ارشد کشوری و منطقه‌ای برای حضور در جشنواره ورنی دعوت به عمل آمده است.
محمدی یادآور شد: توجه به مشکلات و نیازهای هنرمندان صنایع دستی به منظور شناسایی نقاط ضعف و تقویت هنرمندان و فعالان این عرصه همواره از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده است.
وی همچنین معرفی فرهنگ منطقه از طریق صنایع دستی و افزایش منابع درآمدی مردم اهر و ارسباران را از اهداف برگزاری جشنواره ورنی طی پنج دوره برگزاری آن ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز