خبرگزاری کار ایران

خسارت آفت مینوز گوجه فرنگی در آذرشهر کاهش یافت

کد خبر : ۱۰۸۸۴

شناسایی خزانه های تولید نشاء گوجه فرنگی و ردیابی آفت مینوز گوجه فرنگی با استفاده از تله های فرمونی و سمپاشی با ماده بیولوزیک بی _تی برای تولید نشاء سالم از عمده برنامه های جهاد کشاورزی آذرشهر برای کاهش خسارت این آفت است.

ایلنا- آذرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از کاهش خسارات وارده بر مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آذرشهر، فیروز طلوع حیات افزود: با توسعه و اجرای روش های مدیریت تلفیقی آفات پروانه مینوز گوجه فرنگی در سطح مزارع این شهرستان کاهش یافته است.

وی با اشاره به بررسی های کارشناسی انجام یافته توسط کارشناسان این مدیریت و نصب تله های فرمونی در اوایل مرداد ماه سال گذشته گفت: حضور این آفت در منطقه محرز گردیده و از ابتدای سال زراعی 91-90، نسبت به برنامه ریزی و اجرای دقیق مدیریت آفت اقدامات لازم و ضروری انجام پذیرفته است.

طلوع حیات با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی در مناطق روستایی این شهرستان برای بهره برداران و تولیدکنندگان گوجه فرنگی توسط اداره ترویج وکلینیک های گیاه پزشکی افزود: شناسایی خزانه های تولید نشاء گوجه فرنگی و ردیابی آفت با استفاده از تله های فرمونی و سمپاشی با ماده بیولوزیک بی _تی برای تولید نشاء سالم از عمده برنامه های این مدیریت برای کاهش خسارت آفت مینوز گوجه فرنگی می باشد.

وی همچنین از تهیه و تدوین اطلاعیه های فنی و توزیع آن به صورت انبوه بین بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: تهیه و نصب آویزها و پارچه نوشته های اطلاع رسانی در مناطق روستایی و همچنین نصب تله های فرمونی برای پایش جمعیت آفت در کنار اجرای شکار انبوه با استفاده از تله های فرمونی وتشتک های فرمونی درسطح 15هکتاربه صورت الگویی وآموزشی، ازجمله اقدامات دیگر این مدیریت درحمایت ازبهره برداران بخش زراعی درافزایش توان تخصصی آنان در مبارزه با این آفت می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز