خبرگزاری کار ایران

با تولید ۲ هزار و۴۱۳ کیلوگرم محصول درهر هکتار/

شهرستان هشترود در تولید نخود دیم رکورددار شد

کد خبر : ۱۰۸۸۵

سرپرست مدیریت جهاد کشاورز شهرستان هشترود از ثبت رکورد جدید 2 هزار و413 کیلوگرم در هکتار تولید محصول نخود به شیوه دیم کاشت در این شهرستان خبر داد.

ایلنا- هشترود: سرپرست مدیریت جهاد کشاورز شهرستان هشترود از ثبت رکورد جدید 2 هزار و413 کیلوگرم در هکتار تولید محصول نخود به شیوه دیم کاشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا ازهشترود، اسماعیل کریمی اصل در مراسم برداشت از نخود دیم در اراضی زیر کشت این محصول گفت: بهره بردار دیمکار این شهرستان با بکارگیری توصیه های فنی کارشناسان و رعایت اصول بهزراعی واستفاده از رقم مناسب، توانسته است به این راندمان چشمگیر در هکتار دست یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان هشترود دارای 6 هزار و 250 هکتار اراضی زیر کشت نخود سفید بوده گفت: در سال زراعی 91-90، با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، بکارگیری ادوات مکانیزه مناسب و در کنار آن رعایت اصول فنی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، توانسته است وضعیت مطلوبی را در تولید محصول نخود دیم شاهد باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: در سال جاری 6 هزار و یکصد و 25 تن محصول نخود در این شهرستان تولید شده است.

کریمی اصل، با اشاره به ارزش غذایی بالای این محصول اضافه کرد: وجود درصد بالایی از ریز مغذی ها و پروتئن ها درنخود، جایگاه ویژه ای را به این محصول در بخش غذایی جامعه اختصاص می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز