خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

اشعار حافظ مبین فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است

کد خبر : ۱۰۸۸۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اشعار نغز و برخاسته از اندیشه متعالی حافظ، مبین فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

ایلنا- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اشعار نغز و برخاسته از اندیشه متعالی حافظ، مبین فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

به گزارش ایلنا از تبریز، "علی داننده" با اشاره به نام گذاری بیستم مهرماه به نام روز جهانی بزرگداشت حافظ، اظهار داشت: غزلهای حافظ سرشار از مضامینی عرفانی و دینی است و بهره‌گیری از آیات قرآن کریم در اکثر اشعار وی مشهود است.

وی رمز ماندگاری و تاثیر کلام حافظ را چنگ زدن به ریسمان نجات‌بخش الهی دانست و گفت: در عصر حاضر که برخی اندیشه‌های اومانیستی سعی در تسخیر زلال اندیشه جوانان دارند، شعرا می‌توانند با الگو قرار دادن اشعار گرانسنگ این شاعر اندیشمند و زمان‌سنج، و با بهره‌گیری از ذوق و استعداد خود، آثاری در خور مرتبه انسانی و ارزشهای اسلامی و ایرانی خلق نموده و پاسدار معیارهای اصیل اسلامی باشند.

داننده درک درست از اتفاقات کشور و جهان را مهم ترین رسالت هنرمندان، شعرا و ادبا عنوان کرد و گفت: علاوه بر زیبایی کلام و استفاده از صور خیال، شعر باید حاوی پیام الهی و انسانی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را خاستگاه مفاخر، شعرا و ادبای برجسته دانست و از اجرای بخش اعظم طرح مفاخر آذربایجان در سال جاری خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز