خبرگزاری کار ایران

براساس تفاهم‌نامه بسیج و کمیته امداد؛

بسیج سازندگی دو هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان می‌سازد

بسیج سازندگی و سپاه عاشورا با امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت حدود 2هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زده‌گان را بر عهده گرفتند.

تبریز - ایلنا: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج سازندگی و سپاه عاشورا با امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت حدود 2هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زده‌گان را بر عهده گرفتند.

به گزارش ایلنا، با امضای تفاهم نامه‌ای میان سپاه عاشورا -استان آذربایجان شرقی- و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی، بسیج سازندگی این استان مسئولیت احداث بیش از یک‌هزار و هشتصد باب منزل مسکونی برای محرومان، ایتام و از کارافتادگان منطقه زلزله زده را بر عهده گرفت و برای اجرای آن قرارگاه بازسازی شهید شفیع‌زاده به فرماندهی سپاه عاشورا راه اندازی شد.

ماموریت قرارگاه شهید شفیع‌زاده، هدایت و هماهنگی فعالیت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سراسر کشور و نهادهای مهندسی وابسته به سپاه برای احداث خانه های محرومان آسیب دیده از زلزله است.

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این خصوص گفت: تجربه نشان می‌دهد بعد از حوادث غیرمترقبه، بازسازی مناطق آسیب دیده را باید به خود مردم سپرد تا کار با سرعت و کیفیت بیشتری پیش برود اما در این میان هستند کسانی که توان بازسازی منازل و اماکن مربوط به خود را ندارند. ایتام، خانواده‌های بی سرپرست، پیرمردان، پیرزنان و افراد از کار افتاده از این جمله هستند.

وی افزود: با توجه به تعداد این گروه از حادثه دیدگان که ده درصد از افراد را تشکیل می‌دهند و همچنین فرصت اندک باقی مانده تا فرارسیدن فصل سرما، ساخت حدود دو هزار واحد مسکونی برای این گروه از آسیب‌دیدگان لزوم حضور یک نهاد توانمند ضروری بود که خوشبختانه بسیج سازندگی و سپاه عاشورا به میدان آمده و با امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی علیه الرحمه (به عنوان حامی این خانواده‌ها) کار را بر عهده گرفتند.

نقدی ضمن تقدیر از بسیج سازندگی و سپاه عاشورا بخاطر پذیرش این مسئولیت خطیر از همکاری صمیمانه استاندار آذربایجان شرقی و کمیته امداد امام خمینی (ره) آن استان، در امضای تفاهم نامه مذکور تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه این کار سنگین و مهم در زمان مشخص شده پایان بپذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز