خبرگزاری کار ایران

تب مالت در بناب 60 درصد کاهش یافت

کد خبر : ۱۲۷۷۸

توسعه آموزش‌های لازم در مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام برای بهره برداران بخش دامی از مهم ترین راهکارهای جلوگیری از بروز بیماری های مشترک انسان و دام به شمار می‌رود.

ایلنا - بناب: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کاهش60 درصدی بیماری تب مالت در شهرستان بناب خبر داد.

به گزارش ایلنا از تبریز، بهزاد زندیه گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، در شش ماهه اول سال گذشته 78 مورد ابتلا به این بیماری به ثبت رسیده بود که در سال جاری به 32 مورد تقلیل یافته است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سالجاری، برای کنترل این بیماری، واکسیناتورهای دامپزشکی در بناب عمل واکسیناسیون را بر روی 4 هزار و 95 راس گاو و گوساله، 41 هزار راس بز، بره و بزغاله و نیز 364 راس گاو بالای دوسال به انجام رسانده اند گفت: این امر موجبات کاهش بروز این بیماری در سطح منطقه را فراهم کرده است.

زندیه توسعه آموزش های لازم در مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام برای بهره برداران بخش دامی را از مهمترین راهکارهای جلوگیری از بروز بیماریهای مشترک ذکر کرده و افزود: همکاری مردم در تهیه مواد خام دامی از مراکز مورد تائید به صورت بهداشتی، خواهد توانست سازمان های مسئول در امر مراقبت از بهداشت عمومی را در انجام وظایف خودیاری کرده و هزینه های درمان را با جلوگیری از هدر رفت وقت و سرمایه خانواده ها به حداقل آن کاهش دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، از مردم خواست به عنوان وظیفه شرعی و اجتماعی خود، هر گونه تخطی از موازین بهداشتی در تولید، فرآوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی را به شبکه دامپزشکی شهرستان متبوع خود اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی قانونی در این رابطه به مرحله اجرا گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز