خبرگزاری کار ایران

استاد حوزه:

عمل به سنت پیامبر و ائمه مانع برور رفتار دوگانه است

کد خبر : ۱۲۸۹۴

یک اصل اساسی در حکومت اسلامی بر اساس فرمایش امام علی(ع) استراتژی صبر و مقاومت است به این معنی که تا آخرین نفس باید عَلم را نگه داشت.

ایلنا- تبریز: استاد حوزه و دانشگاه گفت: با عمل به سنت و سیره پیامبر می توان مانع بروز رفتار دو گانه در جامعه شد.

به گزارش ایلنا از تبریز، کارشناس مسائل سیاسی و استاد حوزه و دانشگاه در جلسه هفتگی اخلاق کارکنان جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی گفت: اگر در تمامی امور بر اساس سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار عمل کنیم، جامعه دچار رفتار دوگانه و دو هویتی نمی شود.

حجت اسلام مجتبی نظری افزود: این رفتار دوگانه در حوزه های مختلف از جمله در حوزه اقتصادی و بانک ها بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی
می تواند موجب دلسردی برخی افراد از نظام اسلامی شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از موارد از دید قانون جایز نیست ولی در عمل رفتار دیگری را از مجریان مشاهده می کنیم که این اقدام باعث ایجاد دوهویتی در جامعه می شود.

وی با قرائت و ترجمه خطبه 169 نهج البلاغه یادآور شد: حضرت علی (ع) در این خطبه تاکید کرده اند که اگر دینی بخواهد پایدار بماند باید پشتیبان داشته باشد و پشتیبان دین ما قرآن است و کسی که امر قائم و قرآن ناطق را کنار بگذارد قطعا هلاک می شود.

حجت الاسلام نظری گفت: بدعت ها موجب بروز شبهه در دین و در نهایت هلاکت افراد می شود.

وی اضافه کرد: دموکراسی رای اکثریت را حقیقت می داند در حالی که اکثریت مساوی حقیقت نبوده، بلکه اول حقیقت و بعد اکثریت مطرح است.

وی به رفتار شبث و اشعث ابن قیس در زمان پیامبر(ص) تا امام حسین(ع) که بارها مواضع خود را همراه با ولی یا علیه ولی تغییر دادند، اشاره کرده و گفت: اطاعت از ولایت باید خالصانه باشد و نباید با اکراه و به شکل رنگ به رنگ اطاعت کرد.

وی گفت: حضرت علی (ع) تاکید می فرمایند که اگر تعداد افراد رنگ به رنگ در جامعه زیاد شود خداوند سلطنتش را از این جامعه سلب کرده و به دیگری منتقل می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: با امام شدن حضرت علی (ع) دل های بدخواهان پر از خشم شد و از باب حسادت خواستند بحث رابه جاهلیت ارجاع دهند.

وی یادآور شد: یک اصل اساسی در حکومت اسلامی بر اساس فرمایش امام علی(ع) استراتژی صبر و مقاومت است به این معنی که تا آخرین نفس باید عَلم را نگه داشت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز