خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توصیه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری همواره نصب‌العین کارهای این دولت بوده است

عزم راسخ دولت با جدیت برای به ثمر رسیدن همه پروژه‌‌ها و طرح‌های نیمه تمام ادامه خواهد داشت.

تبریز - ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار این دولت خدمتگزاری به مردم،‌ عدالت و مهرورزی بوده و از آغاز کار سعی و تلاش شده برای پیشرفت و آبادانی کشور در عرصه های مختلف همه ظرفیت‌ها و توان به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "‌سیدمحمد حسینی" روز جمعه که برای بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده بود در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر تبریز ضمن عرض تسلیت به آسیب دیدگان حادثه زلزله و ابراز همدردی با بازماندگان، این گونه حوادث طبیعی را آزمون الهی عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برای مشارکت و فعالیت جدی همه دستگاههای اجرایی کشور در این حادثه افزود: رئیس جمهوری در اولین جلسه هیات دولت بعد از این حادثه غمبار تاکید و سفارش کردند کارها و حمایتها از سوی همه دستگاهها با جدیت به طور عملیاتی و به نحو مطلوب به زلزله زدگان ارائه شود.

وی به حضور امروز رئیس جمهوری در مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: عزم دولت برای بازسازی و ساخت مناطق آسیب دیده از زلزله آذربایجان‌شرقی راسخ است و تا لحظه آخر و مرتفع شدن همه مشکلات و آسودگی خاطر همگان در این مناطق دولت در کنار آنها خواهد بود.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به بازدید نزدیک خود از مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: از آنجایی که به بعضی از مراکز دینی، فرهنگی و هنری در منطقه آسیب جدی وارد شده، تاکید شد به طور عملیاتی و جدی کار بازسازی، ساخت و تجهیز این مراکز آغاز و این مراکز به محصولات فرهنگی، هنری و تازه های کتاب مجهز شوند.

عضو کابینه دولت دهم در ادامه با گرامیداشت هفته دولت و تبریک آن به کارکنان دولت تصریح کرد: دولت تمام تلاش و همت خود را برای آبادانی، پیشرفت و برطرف کردن نیازهای مردم و جامعه در کشور به کار بسته و خدمتگزاری خالصانه و عدالت ورزی به مردم از افتخارات دولت نهم و دهم است.

وی انجام سفرهای استانی در چند دوره را نمونه ای از اهتمام ویژه این دولت برای برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: این عزم راسخ، با جدیت تا پایان دولت و به ثمر رسیدن همه پروژه‌‌ها و طرح‌های نیمه تمام ادامه خواهد داشت.

عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد: توصیه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری همواره نصب‌العین کارهای این دولت بوده است.

حسینی با تاکید بر اینکه سرعت پیشرفت و رشد فعالیتها و کارها در این دولت قابل قبول است، یادآور شد: به رغم تمام تحریم‌ها،‌ تهدیدها و مشکلات به وجود امده از سوی دشمنان و بیگانگان، خوشبختانه کشور به همت جوانان برومند این سرزمین به پیشرفتها، فناوریها و دستاوردهای مختلفی در عرصه‌های علمی، فناوری، تکنولوژی، هسته‌ای،‌نانو، دانش، فرهنگی، هنری و... دست یافته که اینها نشان از پویایی، رشد و سرزندگی مردم این کشور دارد.

وزیر ارشاد در ادامه با ابراز تاسف از تبلیغات سوء و منفی آمریکا،‌غرب و بیگانگان درخصوص موضوع زلزله اخیر گفت: نیازی نیست بیگانگان دایه دلسوزتر از مادر باشند، چراکه ملت ما در طول سه دهه همه رقم آنها را آزموده و لذا اینگونه تبلیغات منفی، تحریم‌ها و تهدیدها هیچگونه اثری بر ملت ما نخواهد داشت.

وی یادآور شد: هیاتهای خارجی با رفت و آمد به کشور ما از نزدیک با واقعیت‌ها و دستاوردها و پیشرفتهای جمهوری اسلامی آشنا شده و لذا نقشه‌ها و تبلیغات منفی دشمنان نیز با این آشنایی و در جریان قرار گرفتن واقعیات ایران نقش بر آب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برخی از عملکردهای وزارت ارشاد در دولت دهم اشاره و تاکید کرد: با به کارگیری همه ظرفیتها و امکانات در داخل و خارج کشور تلاش شده فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی را تقویت و ضمن صیانت از آن واقعیات را برای جهانیان معرفی و تبیین کنیم.

وی گفت: همواره به هنرمندان تاکید شده آثاری که ارائه و خلق می کنند پیام و محتوای آن متفاوت با هالیوود و آنچه در غرب است باشد چراکه نظام ما نظامی اسلامی و متفاوت با غرب بوده و ما بر اصول، ‌اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی دین مبین اسلام پایبند هستیم.

حسینی بزرگداشت و تکریم مفاخر، مشاهیر و شخصیتها را ازجمله فعالیتهای این وزارتخانه برشمرد که بنا به تاکید مقام عظمای ولایت با جدیت در سراسر کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هرماه به طور متوسط یک یا دو بزرگداشت مفاخر و مشاهیر در سراسر کشور از سوی این وزارتخانه برگزار می‌شود، از برگزاری بزرگداشت آیت‌الله قاضی در آبان ماه جاری در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

حسینی گفت: ما درصدد هستیم علاوه بر معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی بزرگان و مشاهیر، آثار آنها را نیز احیاء و در اختیار همگان قرار دهیم.

وزیر ارشاد در ادامه همچنین به فعالیتهای گسترده این وزارتخانه در حوزه کانونهای فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و یادآور شد: در سال 84 تعداد کانونهای فرهنگی هنری 2400 مورد بود که این رقم با تلاش و پیگیری انجام شده هم‌اکنون به 14 هزار کانون افزایش یافته که این امر رشد قابل توجهی را در این عرصه نشان می‌دهد.

وی همچنین توجه و توسعه فضای مجازی، رسانه‌های دیجیتال و بازیهای رایانه‌ای و افزایش کمی و کیفی انها را از دیگر دستاوردهای این وزارتخانه در دولت دهم برشمرد.

حسینی با اشاره به راه اندازی شبکه فرهنگ و 300 خانه فرهنگی دیجیتال در کشور، اظهار داشت: در تلاش هستیم این تعداد تا قبل از پایان دولت دهم به 500 خانه فرهنگ دیجیتال در کشور افزایش پیدا کند.

وزیر ارشاد همچنین توسعه کمی و کیفی در هنرهای تجسمی، سینما، تئاتر، کتاب شعر و ادب فارسی و سایر عرصه های فرهنگی هنری را ازجمله عملکرد مثبت و مورد قبول این وزارتخانه در دولت دهم عنوان کرد.

به گفته وی در تلاش هستیم با برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاههاف هفته های فرهنگی در خارج از کشو در کنار دیپلماسی رسمی و سیاسی توسعه تعاملات فرهنگی و هنری و دیپلماسی فرهنگی را نیز گسترش داده و ضمن معرفی فرهنگ اصیل و غنی ایرانی و اسلامی،‌ارزشهای متعالی و اسلامی را در دنیا زنده نگه داریم.

وزیر ارشاد در ادامه به اهتمام و توجه ویژه دولت دهم به فعالیت و امور دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: امروز بیش از گذشته به فعالیتهای امور دینی و مذهبی در کشور توجه شده است.

حسینی همچنین به برگزاری دهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امسال این جشنواره همزمان با ایران در 182 نقطه جهان با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می شود.

وی راه‌اندازی بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) را ازجمله فعالیتهای این حوزه عنوان کردو یادآور شد: اولین اقدام این بنیاد تدوین دانشنامه فرهنگ رضوی است که تاکنون 2500 مدخل برای آن مشخص شده و امیدواریم تا قبل از پایان دولت دهم ده مجلد از آن برای استفاده مخاطبان، محققان،‌پژوهشگران و دانشجویان ارائه شود.

عضو کابینه دولت دهم در پایان با اشاره به اجرای طرحها و پروژه‌های بزرگ در قالب مهر ماندگار از سوی دولت دهم ابراز امیدواری کرد: این طرحها و پروژه‌ها یکی پس از دیگری در این دولت در سراسر کشور به ثمر برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز