خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

علیرغم همه توطئه‌ها خانه کارگر راه خود را طی می کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۸

کنگره‌های خانه کارگر که بر اساس مرامنامه این نهاد کارگری با حضور اعضا تشکیل می‌شود مکانی برای بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل کارگری است.

ایلنا- تبریز: کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی عصر روز شنبه با حضور حسین کمالی عضو شورای مرکزی خانه کارگر، حسن صادقی معاون دبیر کل خانه کارگر در امور استان‌ها، نصیری معاون امور اعضاء و آموزش دبیر کل خانه کارگر، مهندس یاری دبیر کمسیون کارگری فرمانداری تبریز و هیئت اجرایی خانه کارگر تبریز و هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریزدر سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی عدالت خانه کارگر تبریز برگزار شد.

کنگره های استانی عالیترین رکن خانه کارگر محسوب می شوند

به گزارش ایلنا دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در این مراسم از کنگره‌های خانه کارگر به عنوان عالیترین رکن این نهاد کارگری یاد کرد و گفت: این کنگره‌ها که بر اساس مرامنامه خانه کارگر با حضور اعضا تشکیل می‌شود مکانی برای بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل کارگری است.

کریم صادق‌زاده با اشاره به گسترش فعالیت‌های خانه کارگر گفت: بر خلاف تمامی توطئه‌ها، خانه کارگر به عنوان بزرگ‌ترین، قدرتمند‌ترین، قوی‌ترین و قدیمی‌ترین تشکل کارگری در کشور همچنان به ارایه خدمات خود به کارگران و بازنشستگان و خانواده‌های آنان ادامه می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها درصدند ضعف‌ها و ناتوانی‌های خود را با هجمه‌های ظالمانه به دیگران جبران کنند اما این تشکیلات بدون وابستگی به دولت و تنها به پشتوانه اعضا و کارگران راه خود را طی می‌کند.

شاخص رشد بهای کالای خوراکی و آشامیدنی بر جامعه کارگری کمرشکن بوده است

صادق‌زاده با اشاره به مشکلات کشور و تأثیر آن بر قشر کارگر و بازنشسته گفت: شاخص رشد بهای کالای آشامیدنی‌ها و خوراکی‌ها تنها در شش ماهه نخست سالجاری چنان افزایش چشمگیری داشته که شرایط زندگی را برای این قشر بسیار سخت و قدرت خرید را از آنان سلب کرده است و آیا با این وضعیت نباید شاهد افزایش دستمزد‌ها باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر حضور گسترده کارگران و بازنشستگان در صحنه تصریح کرد: جامعه کارگری و بازنشستگان باید با اطلاع رسانی و برپایی تجمعات و دعوت از مسئولین مشکلات خود را در یک فضای آرام مطرح کنند.

صادق‌زاده افزود: عده‌ای معتقدند برپایی چنین تجمعاتی چه حاصلی دارد اما در پاسخ آنان باید گفت که وضعیت با این حضور کم رنگ چنین است و اگر این گردهمایی‌ها هم تشکیل نمی‌شد معلوم نبود چه اوضاعی حاکم می‌شد.

وی تاکید کرد: برپایی این گردهمایی‌ها و تداوم آن با تشکیل مجلس کارگری، شکل گیری فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی و همکاری سایر تشکل‌ها فرصت بسیار خوبی را برای پیگیری مطالبات جامعه کارگری را فراهم می‌کند.

کارگران باید در یک فضای آرام  بتوانند اعتراضات خود را داشته باشند

صادق‌زاده در ادامه به فعالیت‌های خانه کارگر اشاره کرد و گفت: خانه کارگر تبریز طی یک دهه گذشته با اقدامات ارزشمندی از جمله تاسیس و احداث مرکز آموزش علمی کاربردی، توسعه دوره‌های آموزش کاربردی توانسته خدمات مهمی را به قشر کارگر ارایه دهد که موجب استقبال کارگران از این تشکل شده و تعداد اعضای این نهاد کارگری در آذربایجان شرقی به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

وی ایجاد درمانگاه شبانه روزی و مجموعه رفاهی استخر و سونا خانه کارگر تبریز را از دیگر برنامه‌های این نهاد کارگری برشمرد و گفت: همچنین سالن ویژه‌ای را برای بیان اعتراضات صنفی کارگری و بازنشستگان در مجتمع چندمنظوره ورزشی فرهنگی عدالت خانه کارگر ایجاد کرده‌ایم که کارگران در یک فضای آرام بتوانند هر زمانی به بیان مشکلات خود بپردازنند که مسئولین امنیتی و انتظامی استان هم قطعا مجوز لازم را به این نهادهای کارگری در این زمینه می‌دهند و مشکلی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز