خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل خانه کارگر:

عدم حضور کارگران در صحنه موجب تضییع حقوق آنان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۱

اقتصاد مقاومتی شاه کلید نجات کشور است/ کسانی که خود را ولایتمدار معرفی می‌کنند در عمل چیز دیگری از خود بر جای گذاشته اند.

ایلنا- تبریز: معاون دبیر کل خانه کارگر در امور استان‌ها گفت: عدم حضور کارگران در صحنه موجب تضییع حقوق آنان شده است.

به گزارش ایلنا حسن صادقی که در کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با تأکید بر حضور گسترده کارگران در صحنه به اهمیت برپایی باشکوه کنگره‌های خانه کارگر اشاره کرد و گفت: ما تشکلی هستیم که در دفاع از حقوق کارگران زبانزد هستیم و عالیترین هدف ما حفظ منافع نیروی کار است که حفظ این منافع نیاز به حضور کارگران دارد و بدین لحاظ انتظار هست تا کنگره‌های استانی که در این راستا تشکیل می‌شود با گستردگی بیشتری شکل گیرند.

حسن صادقی گفت: عدم حضور کارگران اکنون شرایطی را فراهم آورده که دست به تغییر قانون کار می‌زنند و جامعه کارگری در قبال آن سکوت کرده است.

صادقی افزود: اکنون قانون کار که بهترین قانون برای جامعه کار و تولید بوده یکطرفه به نفع کارفرمایان تغییر می‌دهند ولی صدایی از جامعه کارگری بر نمی‌آید.

وی به موضوع تغییرات در قبال سازمان تامین اجتماعی و قوانین مربوط به آن اشاره کرد و گفت: قانون تامین اجتماعی که از مترقی‌ترین قوانین در حمایت از نیروی کار با توجیهات غیرمنطقی به زیان کارگران در حال تغییر است.

وی افزود: می‌خواهند سهم کارفرما را در پرداخت حق بیمه کاهش دهند موضوعی که در تمام دنیا اینگونه بوده که سهم کارفرما بیش از کارگر بوده است وقتی سوال می‌شود می‌گویند می‌خواهیم سهم دولت را افزایش دهیم.

صادقی گفت: اگر دولت می‌خواهد سهم ۳درصدی خود را افزایش دهد ما مخالف کمک دولت نیستیم.

وی با اشاره به بدهی ۳۵ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی گفت: ما معتقدیم که دولت با این بدهی عاجز از این کار هست هرچند که اکنون ادعا می‌شود بخشی از بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی پرداخته شده ولی تاکنون سندیتی را از آن نتواسته‌اند ارایه و اگر چنین طرحی اجرا شود صندوق ظرف مدت کوتاهی ورشکسته خواهد شد.

صادقی افزود: اگر آنان در برنامه‌های خود صداقت دارند به جای تغییر قانون تنها با اعمال یک ماده واحده می‌توانند این کمک دولت را همچون اقداماتی مانند مشاغل سخت وز یان آور و نظایر آن عملی کنند.

وی در ادامه به مسایل اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در طول چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده ولی به فرموده رهبر عمل نمی‌شود کسانی که خود را ولایتمدار معرفی می‌کنند در عمل چیز دیگری از خود بر جای گذاشته‌اند.

صادقی خواستار اعمال تفکر اقتصاد مقاومتی رهبری در کشور شد و گفت: این اقتصاد شاه کلید نجات کشور است و ما باید این فرهنگ که بر پایه حمایت از کار و سرمایه ایرانی است در کشور جا بیندازیم.

صادقی موضوع انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: جامعه کارگری و بازنشستگان در این دوره از انتخابات می‌خواهد بدور از دنبال روی از احزاب سیاسی کاندیدایی از جنس خود معرفی کند که با آشنایی با علم مدیریت حمایت از تولید ملی سرلوحه برنامه‌های خود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز