خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

فروش به موقع پیاز از ریسک کاهش قیمت کم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۳

بهره برداران برای کاستن از هزینه‌های تولید، با فروش به موقع پیاز از ریسک کاهش قیمت و افزایش هزینه‌های تولید کم نموده و این امر خواهد توانست چرخه تولید و توزیع را از رشد مطلوب برخوردار سازد.

ایلنا - تبریز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فروش به موقع پیاز از ریسک کاهش قیمت و افزایش هزینه‌های تولید کم می‌کند.

به گزارش ایلنا از تبریز مسعود محمدیان صبح امروز یک شنبه در جلسه تنظیم بازار این سازمان با اشاره به انبار نمودن محصول پیاز تولید شده در مراکز تولید گفت: این امر علاوه بر افزایش ضایعات آن، افت کیفی را نیز به دنبال خواهد داشت لذا توصیه می‌شود، بهره برداران برای کاستن از هزینه‌های تولید، با فروش بموقع پیاز از ریسک کاهش قیمت و افزایش هزینه‌های تولید کم نموده و این امر خواهد توانست چرخه تولید و توزیع را از رشد مطلوب برخوردار سازد.

وی با اظهار این موضوع که آذربایجان شرقی در تولید محصول پیاز، سیب زمینی، سیب درختی و انگور، از قطب‌های مهم تولیدی در سطح کشور به شمار می‌آید گفت: تلاش برای عرضه مطلوب این محصولات در سطح بازارهای استانی و نیز ایجاد امکان برای صدور آن به سایر استان‌ها و بازارهای منطقه‌ای در حال انجام است.

محمدیان با بیان اینکه این سازمان با هدف حمایت مستقیم از بهره برداران زیر بخش‌های مختلف کشاورزی و کاستن از احتمال تضرر آنان و صیانت از سرمایه ملی در بخش کشاورزی، علاوه بر فراهم آوری شرایط لازم برای توسعه مراکز فرآوری، صنایع تبدیلی وتکمیلی کشاورزی و همچنین عرضه مستقیم آن، با همکاری اتحادیه تعاونی‌های روستایی در دستور کارخود قرار داده افزود: سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از تولید کنندگان، با واگذاری غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح شهرستان‌ها، با هدف رونق بازار و همکاری بیشتر با تولید کنندگان، اقدامات لازم را جهت عرضه مستقیم محصولات تولیدی توسط خود بهره برداران بزودی در فاز اجرایی قرار خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم چنین در رابطه با استفاده صادرکنندگان از یارانه‌های صادراتی گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تلاش خود را برای ایجاد امکان استفاده صادرکنندگان از یارانه حمل و نقل محصول سیب آغاز و در صورت تحقق آن، مدیریت بازار این محصول مطلوب‌تر و رونق آن افزونتر‌تر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز