خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز:

بیداری اسلامی شکست توطئه‌های دشمنان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۹

حکومت اسلامی ایران پرتو و جلوه‌ای از غدیر است/ملت ایران به دلیل همین عقیده و باور، شیفته انقلاب اسلامی هستند.

ایلنا - تبریز: رییس دانشگاه تبریز در این همایش با بیان اینکه حکومت اسلامی ایران پرتو و جلوه‌ای از غدیر بوده و آنهایی که دلشان با غدیر است عاشق این نظام هستند، تصریح کرد: حکومت ایران اسلامی تداوم غدیر بوده و ملت ایران به دلیل همین عقیده و باور، شیفته انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش پرویز آژیده صبح امروز در نخستین همایش غدیر و بیداری اسلامی در دانشگاه تبریز سخن می‌گفت واقعه غدیر را تکمیل دین مبین اسلام و مشخصه بارز اسلام ناب محمدی بیان کرد و افزود: این واقعه نقطه عطفی برای تاریخ بشریت است که باید درشان آن نشست‌های مختلفی در مراکز علمی و دانشگاه‌ها برگزار شود.

وی در ادامه هدف اصلی از برگزاری این نوع همایش‌ها را تلاش برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی و ممانعت از دستیابی استکبار جهانی به اهداف شوم خود بیان کرد و یادآور شد: نباید به دشمنان اجازه بدهیم با برخوردهای احساسی میان شعیه و سنی اختلاف افکنند.

آژیده در ادامه با اشاره به اینکه پیامبران برای رسالت خود اجر و مزدی را طلب نمی‌کردند و این امر در مورد پیامبر اعظم (ص) نیز صادق است، گفت: اما ایشان مکررا مردم را به دوستی و مودت اهل بیت (ع) خود دعوت کرده است که این دعوت فلسفه عمیق دارد که همانا ولایت است و فقط این به خاطر نسبت، خون و‌نژاد نیست.

وی افزود: آینده اسلام برای همگان یک مسئله مهم است و پیامبر اسلام نیز ممکن نیست برای تداوم اسلام فکری ننموده و برای خود جانشینی معرفی ننماید که به فرمان خدا در غدیر این کار را انجام داد. علاوه بر ادله فروان نقلی برای واقعه غدیر، عقلا نیز محال است پیامبر جانشین و امام پس از خود را تعیین نکند.

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان یادآور شد: این امر شکست توطئه دشمنان اسلام را نشان می‌دهد که مسلمانان منطقه و جهان بیدار شده و به اسلام بازگشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز