خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز هفته دولت و دور دوم سفرهای تابستانی به آذربایجان شرقی

نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی افتتاح شد

این نمایشگاه در محل رواق های مسجد كبود تبریز تا 25 شهریور ماه آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستانی در آذربایجان شرقی خواهد بود

تبریز - ایلنا: با حضور هنرمندان صنایع دستی و تولید و عرضه کنندگان برتر سوغات، برخی مدیران بخش دولتی و خصوصی و گردشگران و علاقه مندان صنایع دستی، همزمان با آغاز هفته دولت و دور دوم سفرهای تابستانی به آذربایجان شرقی نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی مناطق مختلف آذربایجان شرقی در قالب 29 غرفه در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده می شود.

تراب محمدی خاطرنشان كرد: علاوه بر عرضه نمونه های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدكنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه های این نمایشگاه و ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی آذربایجان شرقی خواهند بود.

محمدی با اشاره به هنرنمایی بیش از 36 هنرمند رشته های مختلف در این نمایشگاه گفت: آثار و محصولاتی از 25 رشته مختلف و زیبای صنایع دستی آذربایجان شرقی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدكنندگان و گردشگران قرار می گیرد.

محمدی افزود: در نمایشگاه صنایع دستی مسجد كبود هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، فرش های هنری، سفال و سفالگری، سبد بافی و لباس های محلی آذربایجان شرقی ارائه می شوند.

به گفته وی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و همچنین سوغاتی های متنوع خوراكی دیگر غرفه های این نمایشگاه را تشكیل می دهند.

محمدی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات استان، در محل رواق های مسجد كبود تبریز تا 25 شهریور ماه آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستانی در آذربایجان شرقی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز