خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس جمهور‎‏‏/

آیین سوگواری حسینی در بازار تاریخی تبریز ثبت ملی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۳

سوگواری های بازار جهانی تبریز از جمله عزاداری های سنتی و اصیل است كه طی سالیان دراز اصالت خود را حفظ كرده و باید به نسل های آتی منتقل شود.

ایلنا- تبریز: مراسم رونمایی ثبت ملی آیین سوگواری محرم(تاسوعا و عاشورای حسینی) در بازار جهانی تبریز، با حضور سید حسن موسوی، معاون رئیس جمهور در تبریز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صبح یکشنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت:: پرونده این آیین عزاداری، در پنجمین همایش ملی شورای سیاست گذاری ثبت میراث فرهنگی در فهرست میراث ناملموس آثار ملی به ثبت رسیده است.

تراب محمدی خاطرنشان كرد: شیوه عزاداری در بازار تبریز با گذشت زمان های بسیار همچنان شكل سنتی خود را حفظ كرده و همه ساله با شكوه بسیار زیادی برگزار می شود.

محمدی با تاكید بر لزوم حفظ و صیانت از آثار معنوی مناطق مختلف كشورمان در كنار آثار تاریخی گفت: این آیین رونمایی از مراسم ثبت ملی عزاداری بازار تبریز با حضور مهندس موسوی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور برگزار خواهد شد.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان تصریح كرد: سوگواری های بازار جهانی تبریز از جمله عزاداری های سنتی و اصیل است كه طی سالیان دراز اصالت خود را حفظ كرده و باید به نسل های آتی منتقل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز