خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

عزاداری های حسینی بازار تبریز بیانگر دخالت موثر دیانت در شئون زندگی مردم است

کد خبر : ۲۰۳۵۳

ثبت ملی عزاداری های محرم در بازار تبریز گام موثری جهت انتقال این ارزش های مذهبی به نسل های بعد به شمار می رود.

استاندار آذربایجان شرقی، عزاداری های حسینی در بازار تاریخی تبریز را بیانگر دخالت موثر دیانت در همه شئون زندگی مردم ایران اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز احمد علیرضا بیگی که دیروز در مراسم رونمایی از ثبت ملی آیین سوگواری محرم در بازار جهانی تبریز، سخن می گفت افزود: بازاریان تبریز در طول زمان در هر اقدامی نقش خود را به خوب ایفا كرده و عزاداری های محرم یكی از شاخص ترین این نقش ها به شمار می رود.

وی با تاكید بر اینكه این آیین ها باید به زیبایی برای آیندگان بازگو شوند، تصریح كرد: ثبت ملی عزاداری های محرم در بازار تبریز گام موثری جهت انتقال این ارزش های مذهبی به نسل های بعد به شمار می رود.

بیگی با اشاره به اینكه برپایی آیین های عزاداری بر مذهب شیعه گواهی داده و عامل برتری ساز معنوی و ضامن رستگاری همه ما محسوب می شود، افزود: آیین سوگواری محرم مراسمی است كه در همه جای ایران و با هر گویش و زبان قومی جاری ساری است و عمق دلبستگی مردم به امام حسین (ع) را نشان
می دهد.

استاندار آذربایجان شرقی دفاع مقدس را بهترین گواه ریشه داشتن ارزش و مفاهیم عاشورا در زندگی مردم كشورمان دانست و گفت: ماندگارترین مناسبتهای ما روزهایی است كه با تاسی از قیام امام حسین و شهادت ایشان رخ داده است.

بیگی عاشورا را ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران عنوان كرد و افزود: این ارزش های عاشورایی در عرصه های جهاد علمی، فناوری و خودكفایی نیز دیده شده و مستمر و پایدار بودن اندیشه های متعالی را نشان می دهد.

مراسم رونمایی از ثبت ملی این آیین شامگاه دیروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور و هیئت همراه وی، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز و جمعی از مداحان، اعضای هیئت ها و دسته جات عزاداری بازار تبریز توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز