خبرگزاری کار ایران

هنرمند تولید کننده سوغات و صنایع دستی آذربایجان شرقی:

در سال‌های اخیر علاقمندی جوانان به غذاهای آماده بیشتر شده است

رویکرد غذاخوری‌ها با توجه به تغییر ذائقه جوانان به فست فود ها بوده که تبلیغات این غذاهای سنتی در نمایشگاه‌ها باعث شد تا غذاهایی همچون کوفته تبریزی بار دیگر وارد فهرست غذای غذاخوری‌ها شوند.

تبریز - ایلنا: هنرمند تهیه و طبخ کننده غذاهای سنتی، سوغات و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به تأثیر برپایی نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و غذاهای سنتی اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها زمینه بسیار مساعدی را فراهم کرده‌اند تا غذاهای سنتی که از فهرست غذای غذاخوری‌ها خارج شده بود بار دیگر به این فهرست برگردند و در جامعه به خوبی معرفی شوند.

به گزارش ایلنا، اشرف فایطونچی در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی استان در مسجد کبود تبریز، افزود: در سال های اخیر علاقمندی جوانان به غذاهای آماده بیشتر شده و نسبت به غذاهای سنتی به مرور بی توجه شده بودند که برگزاری نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی و غذاهای سنتی و عرضه و نمایش تنوع این اغذیه تأثیر خوبی در افزایش علاقمندی این قشر به غذاهای سنتی داشته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رویکرد غذاخوری‌ها با توجه به تغییر ذائقه جوانان به فست فود ها بوده که تبلیغات و معرفی این غذاهای سنتی در نمایشگاه‌ها باعث شده تا غذاهایی همچون کوفته تبریزی بار دیگر وارد فهرست غذای غذاخوری‌ها شوند.

فایطونچی با تاکید بر تلاش ارزنده سازمان میراث فرهنگی استان در حفظ اصالت غذاهای سنتی یادآور شد: گردشگران در هر شهر بیش از هر چیزی علاقمند به چشیدن غذاهای محلی و سنتی آن منطقه هستند که توجه به این مهم در غذاخوری‌ها ضروری است که در بازگشت فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و محلی در میان مردم نقش نمایشگاه‌ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پر رنگ و چشمگیر است.

این هنرمند تبریزی با اشاره به اینکه در نمایشگاه های متعددی در تبریز و دیگر نقاط کشور با معرفی از سوی سازمان میراث فرهنگی استان شرکت کرده است، گفت: غذای محلی و بومی هر منطقه نشانگر فرهنگ و معرف آن شهر است که با تاکید بر این موضوع در نمایشگاه های بسیاری در سراسر کشور شرکت کرده‌ام و در معرفی فرهنگ و غذاهای بومی استان و شهر خود تلاش کرده‌ام که مردمان جنوب یکی از پرطرفدارترین مردمان نسبت به غذاهای تبریز هستند.

فایطونچی با اشاره به تنوع بالای غذاهای سنتی آذربایجان شرقی تشریح کرد: انواع کوفته‌ها همچون کوفته تبریزی، انواع دلمه‌ها، خورشت هویج، انواع نان‌ها همچون نان اسکو، انواع ترشیجات و دسرها و مرباها، انواع آش‌ها، آبگوشت‌های محلی، کباب ترکی و بناب تنها بخشی از غذاهای متنوع و خوش طعم تبریز و شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: معرفی غذاهای سنتی در عین حال که باعث آشنایی با فرهنگ و سنت مردم هر منطقه می‌شود از سوی دیگر با توجه به غنا و ارزش غذایی بالایی که دارند در تغذیه مناسب و تغییر ذائقه جوانان تأثیر به سزایی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز