خبرگزاری کار ایران

آموزه‌های نهج‌البلاغه باید وارد زندگی عملی شیعیان شود

رفتارهای ناشایستی که برخی اوقات در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود به دلیل فراموش کردن آموزه‌های دینی و غرق شدن در دنیای مادی است.

تبریز- ایلنا: استاد حوزه و دانشگاه گفت: آموزه‌های نهج‌البلاغه نباید لای صفحات کتاب محفوظ بماند بلکه باید وارد زندگی عملی شیعیان شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مجتبی نظری در جلسه ویژه اخلاق همکاران جهاد دانشگاهی واحد استان با موضوع عدالت در حکومت امام علی (ع) افزود: دو موضوع شاخص در نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) عدالت و بیت‌المال است.

وی اظهار داشت: آن حضرت در خطبه ۲۲۴ نهج‌البلاغه با تشریح نحوه برخورد خود با برادرش که خواهان استفاده شخصی از بیت‌المال بود و همچنین نحوه برخورد با کسی که شب هنگام هدیه را به قصد رشوه به در خانه ایشان آورده بود، رفتار صحیح در قبال درخواست‌های وسوسه انگیز دنیوی را به مسلمانان می‌آموزد.

وی تاکید کرد: عباراتی که حضرت علی (ع) در قبال این افراد به کار برده است باید ورد زبان تمام شیعیان جهان قرار گیرد. حجت اسلام نظری تاکید کرد: اگر شعیان گفتار و کردار حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار می‌دادند بدون شک ما امروزه شاهد سوء استفاده برخی افراد از بیت‌المال و لکه دار کردن دامن نظام اسلامی نبودیم.

وی یادآور شد: دنیا به روایت آن حضرت به مانند استخوان خوک در دست یک جذامی است که ارزش دین فروشی و فراموش کردن خدا را ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: رفتارهای ناشایستی که برخی اوقات در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود به دلیل فراموش کردن آموزه‌های دینی و غرق شدن در دنیای مادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز