خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای مسکن استان اعلام شد؛

۲۱ هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی آماده بهره‌برداری است

کد خبر : ۲۱۲۷۱

هم‌اکنون نزدیک به ۹۳ هزار واحد مسکن مهر در استان در حال ساخت است که بیش از ۳۵ هزار واحد از آن در شهر جدید سهند احداث می‌شود.

ایلنا- تبریز: آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر استان آذربایجان شرقی در جلسه روزشنبه شورای مسکن استان به ریاست معاون عمرانی استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدماتی عملکرد خوبی در خصوص مسکن مهر داشته‌اند، افزود: امیدواریم که ادامه کار هم با جدیت ادامه پیدا کند تا ساکنان مسکن مهر در نقاط مختلف استان مشکلی برای سکونت نداشته باشند.

محمد اشرف‌نیا، با اشاره به افزایش تقاضای مسکن مهر در شهر تبریز گفت: اخیرا احداث شش هزار واحد مسکن مهر برای جایگزینی حاشیه‌نشینی به شهرداری تبریز ابلاغ شده و برای اخذ مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی باید مکان احداث این واحد‌ها مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر آشنایی و تسلط مدیران اجرایی بر قوانین و دستورالعمل‌ها خاطرنشان کرد: نباید عدم آشنایی مدیران با دستورالعمل‌ها موجب تشکیل جلسات اضافی و اتلاف وقت آن‌ها در این جلسات شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود داروخانه و مرکز درمانی در فازهای جدید مسکن مهر شهر جدید سهند اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی باید این مساله را به طور جدی از وزارت بهداشت پیگیری کند و در این خصوص اختیارات لازم را نیز داشته باشد.

اشرف‌نیا تصریح کرد: برای تاسیس داروخانه یا مرکز درمانی تنها شاخص جمعیت نباید مد نظر قرار گیرد بلکه شاخص‌هایی مانند دوری از مرکز شهر نیز در این خصوص حایز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مردم به هر نحوی باید حل شود افزود: نباید با معطل کردن مردم و عدم پاسخگویی، آن‌ها را به استفاده از روش‌های غیرقانونی تشویق کنیم.

اشرف‌نیا همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست مسایل و مشکلات فیمابین را با تعامل و هماهنگی یا با ارجاع به استانداری حل و فصل کرده و از شکایت علیه یکدیگر در مراجع قضایی به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در نقاط مختلف استان آماده بهره‌برداری است.

اروجعلی علیزاده افزود: هم‌اکنون نزدیک به ۹۳ هزار واحد مسکن مهر در استان در حال ساخت است که بیش از ۳۵ هزار واحد از آن در شهر جدید سهند احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: تقریبا در صد درصد این واحد‌ها مرحله فونداسیون به اتمام رسیده و تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات برای آن‌ها پرداخت شده است.

در این جلسه مصوبات جلسه قبلی شورای مسکن استان مطرح و پس از ارایه توضیحات از سوی دستگاه‌های ذیربط تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز