خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

توان نظام اسلامی مرهون مکتب بسیج و حضور چشمگیر مردم در آن است

کد خبر : ۲۳۱۶۵

بسیج در نظر امام راحل مولودی جدید است كه كارشناسان جهانی نمی‌توانند آن را بشناسند، هرگاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام الله فرا می خواند و می تواند سرتاسر یك كشور را بسیج نماید، معیار حركت بسیج هم همین اسلام و درك مفاهیم عالیه آن است.

ایلنا - تبریز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر گفت: توان نظام اسلامی، مرهون مکتب بسیج و حضور چشمگیر مردم درآن است

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مسعود محمدیان به مناسبت هفته بسیج در جمع اعضای پایگاه مقاومت این سازمان سخن می گفت با اشاره به اهمیت نقش بسیج در قدرت گیری نظام اسلامی در تمامی صحنه های داخلی و خارجی گفت: قدرت گیری جهانی اسلام با بسیج همه جانبه و فراگیر در کشورها میسر خواهد بود.

وی گفت:اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو كنیم، باید به نظرات حضرت امام راحل (ره) در این رابطه اشاره نمائیم، در این نگرش بسیج صرفاً سازمانی نظامی نیست كه فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شكل گرفته باشد، بلكه نهادی وسیع است و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه بوده و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد كه انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.

محمدیان افزود: حضرت امام(ره) بسیج را شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری وصف می کند كه شكوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهیدان گمنامی است كه پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاك اسلامی است كه تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. از منظر این دیدگاه، بسیجی كسی است كه در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ وگسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاكی است كه بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه نمود: سنگ بنای بسیج بر حكم فقهی و جهادی استوار است، جهادی كه مبتنی بر روحیه دفاعی باشد و نه تهاجمی یا جهان گشایی. بسیج در نظر امام راحل مولودی جدید است كه كارشناسان جهانی نمی توانند آن را بشناسند، هرگاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام الله فرا می خواند و می تواند سرتاسر یك كشور را بسیج نماید، معیار حركت بسیج هم همین اسلام و درك مفاهیم عالیه آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز