خبرگزاری کار ایران

ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی متشکل از سه کمیته تخصصی تشکیل شد

بر اساس مصوبه دولت به تمام خانوارهای روستایی که منزل مسکونی آنها تخریب شده است مبلغ 125 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود و در صورت نیاز این مبلغ به 140 میلیون ریال قابل افزایش است.

اهر - ایلنا: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان متشکل از سه کمیته تخصصی خبر داد.

به گزارش ایلنا از اهر، فرخ مسجدی در جلسه شورای مدیریت بحران آذربایجان شرقی در اهر، گفت: وظیفه این ستاد تامین منابع مالی دولتی و غیردولتی، جذب کمک‌های مردمی، سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی مراحل بازسازی، هماهنگی برای اجرای عملیات بازسازی و نظارت حین اجرا است که این وظایف در قالب سه کمیته تخصصی "تامین منابع"، "تدوین برنامه" و "نظارت و اجرا" پیگیری خواهد شد.

وی با تشریح مصوبات دولت در خصوص تامین منابع مالی لازم برای بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز گفت: مبلغ 280 میلیارد تومان برای بازسازی خانه‌های روستایی، 125 میلیارد تومان برای احداث یا مرمت خانه‌های شهری، 75 میلیارد تومان برای بازسازی اماکن دامی، 55 میلیارد تومان برای جبران خسارت و کمک به بازسازی توسط بنیاد مسکن و 20 میلیارد تومان نیز به عنوان کمک‌هزینه معیشت برای خانوارهای روستایی آسیب‌دیده از سوی دولت اختصاص یافته است.

مسجدی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت به تمام خانوارهای روستایی که منزل مسکونی آنها تخریب شده است مبلغ 125 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود و در صورت نیاز این مبلغ به 140 میلیون ریال قابل افزایش است.

وی همچنین از پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات برای احداث و 50 میلیون ریال برای مرمت واحدهای مسکونی خسارت دیده شهری خبر داد.

مسجدی افزود: مبلغ 50 میلیون ریال وام نیز برای بازسازی اماکن دامی، انبارهای علوفه و محصولات کشاورزی به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اظهار داشت: مبلغ ده میلیون ریال کمک بلاعوض دولت به تمام خانوارهای ساکن در روستاهای آسیب‌دیده از زلزله در پنج شهرستان استان و بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.

وی صدور پروانه ساختمانی در مناطق زلزله‌زده را رایگان اعلام کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها مکلف شده‌اند امکانات خود را برای بازسازی این مناطق در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز