خبرگزاری کار ایران

احداث 13 هزار و 450 واحد دامی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

تلاش براین است با سرعت بخشی به کار ساخت و ساز واحد های دامی همزمان با کار احداث مسکن روستایی، قبل از فرا رسیدن فصل سرما و در زمان تعیین شده تحقق یابد.

اهر - ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز احداث 13450 واحد اماکن دامی مقاوم در مناطق روستایی شهرستان‌های آسیب دیده از وقوع زلزله خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر مسعود محمدیان در مراسم کلنگ زنی احداث اولین جایگاه دامی مقاوم در روستای اورنگ شهرستان اهر با اشاره به اهمیت ساخت این اماکن در کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله به بهره برداران بخش دامی گفت: این امر می‌تواند بهره برداران واحدهای کوچک دامی را با ظرفیت پرورش ده رأس دام سنگین و بهره گیری از تسهیلات بانکی کم بهره و با استفاده از نقشه طراحی شده و حمایت‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان در احداث این واحدها یاری نماید.

وی با بیان اینکه واحدهای دامی الگویی در روستاهای زغن آباد شهرستان ورزقان، گیویج شهرستان هریس، اورنگ شهرستان اهر و همچنین کمانج شهرستان تبریز، با نظارت کارشناسان فنی سازمان احداث خواهد شد به نزدیکی فصل پائیز و کاهش شدید دمای محیط در این فصل در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری سازمان‌ها و نهاد های ذی‌ربط، تلاش بر این است با سرعت بخشی به کار ساخت و ساز واحد های دامی همزمان با کار احداث مسکن روستایی، قبل از فرا رسیدن فصل سرما و در زمان تعیین شده تحقق یابد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز