خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان آذربایجان شرقی:

مسئولان به توانمندی‌های تشکل‌های مطبوعاتی آذربایجان شرقی ایمان نیاورده‌اند

حمایتی از تشکل‌های سه‌گانه مطبوعات استان صورت نمی‌گیرد و مسئولان هنوز به توانمندیهای تشكلهای مطبوعاتی آذربایجان شرقی ایمان نیاورده اند.

تبریز - ایلنا: دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان آذربایجان شرقی گفت: هنوز مسئولان استان به توانمندی‌های تشکل‌های مطبوعاتی آذربایجان شرقی اعم از خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه نگاران و انجمن صنفی مدیران مسئول ایمان نیاورده‌اند.

محمد امین خوش نیت که عصر روز دوشنبه در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با خبرنگاران استان سخن می‌گفت افزود: با آنکه مطبوعات استان آذربایجان شرقی به لحاظ کمی و کیفی در سطح کشور از جایگاه برتر برخوردار بوده و خود مسئولان به آن اذعان دارند ولی حمایتی از تشکل‌های سه‌گانه مطبوعات استان صورت نمی‌گیرد.

وی بحث معیشتی خبرنگاران را بسیار مهم دانست و گفت: تا زمانی که موضوع استقلال مالی مطبوعات و دست‌اندرکاران آن مورد توجه قرار نگیرد شکوفایی مطبوعات میسر نخواهد بود.

خوش نیت با بیان اینکه تاکنون حرف‌های زیادی برای حمایت از مطبوعات زده شده ولی هیچ معضلی از مشکلات آنان برنداشته شده است گفت: با توجه به شرایط مطبوعات باید به دنبال راهکارهای عملی و تدابیر مناسب برای حمایت از مطبوعات بود.

وی موضوع شکایت از مطبوعات را از جمله مسایل و مشکلات دایمی مطبوعات استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه بیشتر مدیران استان انتقاد را اتمام حجت و توهین به خود دانسته و تشویش اذهان عمومی را دستمایه شکایات خود از مطبوعات عنوان می‌کنند که باید تلاش شود انتقادپذیری مسئولان افزایش پیدا کند.

خوش نیت به قانون مطبوعات اشاره کرد و گفت: قانون مطبوعات ایران قدمتی 105 ساله دارد و در این مدت 5 بار اصلاح شده که آخرین بار 12 سال صورت گرفته است.

وی خواستار اصلاح مجدد قانون مطبوعات شد و گفت: این امر نیازمند اقدام در مجلس است ولی با توجه شرایط موجود یکی از نیازهای اساسی بوده ومی تواند در رفع مشکلات فعلی مطبوعات بسیار کارساز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز