خبرگزاری کار ایران

ئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

سلامت کودهای زیستی و آلی به طور جدی مورد توجه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۸

تولید محصولات کیفی وسالم جهت همسویی بیشتربا اهداف درازمدت دولت خدمتگزار در دسترسی به جامعه سالم و شاداب و عاری از بیماریهای تغذیه ای، از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی است.

ایلنا- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استفاده از کودهای آلی و زیستی در تولید محصولات کشاورزی، با برنامه های در دست اجر بیش از بیش توسط کارشناسان امر از نظر سلامت مورد بررسی قرار گرفته و این امر در راستای تحقق بیش از پیش اهداف توسعه بخش کشاورزی استان انجام می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان، درجلسه بررسی تولیدکودهای آلی وزیستی توسط بخش خصوصی گفت: توجه بیش از پیش به تولید محصولات کیفی وسالم جهت همسویی بیشتربا اهداف درازمدت دولت خدمتگزار در دسترسی به جامعه سالم و شاداب و عاری از بیماریهای تغذیه ای، از برنامه های این سازمان می باشد.

وی با اشاره به افزایش سریع جمعیت كشور و نیاز به تولید بیشتر محصولات كشاورزی از جمله محصولات مهم و استراتژیك همچون گندم، برنج و سیب زمینی افزود: بهترین راه برای نیل به این مهم افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از کودهای آلی و زیستی است.

محمدیان با بیان اینکه مصرف نامتعادل و غیر کارشناسی کودهای شیمیایی علاوه بر هزینه های گزاف برای تولید، موجبات آسیب به خاک رادر درازمدت فراهم می سازد گفت: مصرف کنترل نشده کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، می تواند در سال های آتی تحقق اهداف توسعه بخش کشاورزی را با مخاطرات جدی مواجه كند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، یکی از راهکارها برای هدایت و مدیریت برای نیل به کشاورزی پایدار را حفظ منابع آبی و خاکی ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: آنچه که به پایداری و حفظ این منابع کمک کند، می تواند به پایداری کشاورزی کمک کند و برای دستیابی به کشاورزی پایدار باید از مصرف بی رویه کودهای شیمیایی خودداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز