خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی سالانه انجمن ریاضی در دانشگاه تبریز برگزار شد

در این جلسه اعضای جدید شورای اجرایی و بازرسان اصلی و علی البدل انجمن ریاضی ایران معرفی شدند

تبریز - ایلنا: همزمان با برگزاری چهل و سومین کنفرانس ریاضی در دانشگاه تبریز مجمع عمومی سالانه انجمن ریاضی ایران با حضور نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

رییس انجمن ریاضی ایران در این جلسه با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن در سال گذشته گفت: یکی از فعالیت¬های عمده انجمن در چند سال گذشته به ویژه در سال 90 رصد کردن فعالیتهای گوناگون در حوزه ریاضیات بوده به طوری که انجمن با همکاری گسترده فرهنگستان علوم و کمیسیون انجمنهای علمی در مواقع مختلف نسبت وقایع ریاضی کشور اظهار نظر کرده و حساسیت نقد خود را در مورد برخی از نارساییها در مورد پذیرش دانشجویان ریاضی در مقاطع گوناگون، کنکور دکتری ریاضی اعلام نموده است.

دکتر علیرضا مدقالچی با بیان اینکه سال گذشته فعالیتهای مستمر این انجمن در برگزاری کنفرانس و سمینار ادامه داشت، گفت: برگزاری این سمینارها در برخی دانشگاههای جوان بیانگر خبرهای خوشی بود که دانشگاه های جدید نیز توان خوبی برای ارتقای ریاضی کشور دارند و در مجموع تداوم برگزاری این سمینارها رشد کمی و کیفی جامعه ریاضی ایران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری میزگرد بررسی برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ریاضی و کاربردهای آن در سال گذشته خواستار مشارکت بیشتر اعضاء در این زمینه شد و گفت: یکی دیگر از فعالیتهای مهم و موثر انجمن برگزاری سمینار دیگری در مورد برنامه‌های آموزشی کارشناسی ارشد ریاضی با حضور نمایندگان گروهها و دانشکده های ریاضی و شرکت اعضای کمیته برنامه ریزی ریاضی بود که مجموعه پیشنهادها در اختیار گروه های آموزشی قرار گرفت و مقرر است با دریافت نظرات و جمع بندی در شورای اجرایی مجدداً سمینار دیگری تا پایان سال جاری تشکیل شود.

دکتر مدقالچی برگزاری مسابقات ریاضی دانشجویی کشور را از دیگر فعالیتهای این انجمن خواند و گفت: تاکنون 36 دوره از این مسابقات برگزار شده و تلاش شده که این مسابقات نیز صاحب امتیاز سایر المپیادها شود ولی تاکنون این اقدام موفقیت‌آمیز نبوده است که لازم است دانشکده‌ها و گروه‌ها نسبت به توسعه برگزاری این مسابقات اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه اکنون کلیه امور انجمن ریاضی ایران الکترونیکی شده است گفت: روند آماده سازی ویراست دوم واژه نامه انجمن نیز با سرعت و دقت لازم ادامه دارد.

به گفته دکتر مدقالچی هم اکنون این انجمن بیش از یک هزار نفر عضو دارد.

در ادامه جلسه پس از ارایه گزارش بازرس انجمن از پیشرفت امور و گزارش امور مالی توسط خزانه دار انجمن و تصویب ترازنامه، رییس کمیته انتخابات اعضای شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران روند انتخابات اعضای این شورا را تشریح کرد و گفت: اعضای این شورا برای مدت 4 سال انتخاب شده‌اند که از اول مهرماه سال 91 تا پایان شهریورماه سال 1394 فعالیت خواهند داشت.

دکتر رشید زارع نهندی افزود: بر این اساس در این دوره دکتر محمدعلی دهقان از دانشگاه ولی عصر رفسنجان، دکتر عباس سالمی از دانشگاه کرمان، دکتر میرزا وزیری از دانشگاه مشهد، دکتر منصور واعظ پور از دانشگاه امیرکبیر، دکتر طاهر قاسمی هنری از دانشگاه خوارزمی، دکتر مسعود آرین نژاد از دانشگاه زنجان، دکتر عبدالعزیز عبداللهی از دانشگاه شیراز و دکتر حمیدرضا ابراهیمی ویشکی از دانشگاه مشهد به عنوان اعضای اصلی و دکتر علی ایران منش از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر بیژن دوار از دانشگاه یزد و دکتر مجیدسلیمانی دامنه از دانشگاه تهران به اعضای علی‌البدل فعالیت خواهند داشت.

همین گزارش حاکی است در ادامه این جلسه انتخابات بازرس اصلی و علی البدل برگزار و بر این اساس دکتر رشید زارع نهندی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به عنوان بازرس اصلی و دکتر کریم ایواز به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز