خبرگزاری کار ایران

در پنجمین روز از هفته دولت؛

بزرگترین مجتمع گلخانه ای بخش خصوصی در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید

این مجتمع در فضایی به وسعت 29 هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده است

اسکو - ایلنا: در پنجمین روز از هفته دولت، بهره برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه ای بخش خصوصی استان، در روستای کردلر از توابع بخش ایلخچی شهرستان اسکوآغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از این فضای گلخانه ای با اشاره به قابلیت های فراوان تولید محصولات به روش گلخانه ای با توجه به امکان کنترل دما، آب مصرفی و همچنین نظارت کامل به مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول با کنترل کامل آفات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و همچنین قابلیت بهره وری تولید به این روش، توسعه آن در سطوح شهرستان ها مورد حمایت سازمان قرار دارد.

سعداله اسکندری با بیان اینکه این واحد تولیدی بزرگترین مجتمع گلخانه ای بخش خصوصی در استان بوده است افزود: این مجتمع در فضایی به وسعت 29 هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده که از این مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات بانکی وبقیه آورده شخصی می باشد.

وی با اشاره به اینکه صاحب این واحد تولیدی قبلاً در همین محدوه 12500 متر مربع گلخانه داشته است افزود: با بهره برداری این واحد مساحت این مجتمع گلخانه ای به بیش از 41 هزار متر مربع افزایش یافته و برای 35 نفر نیز به صورت دائم اشتغال مولد ایجاد نموده است.

اسکندری با اشاره به اینکه خیار و گوجه فرنگی از عمده محصولات تولیدی این مجتمع گلخانه ای بوده گفت: پیش بینی می شود راندمان تولید محصول در هکتار این مجتمع 300 تن خیار و 320 تن گوجه فرنگی می باشد.

وی همچنین از افزایش فضای گلخانه ای استان از 44 هکتار به 47 هکتار تا هفته دولت سال جاری خبر داد و افزود: سالانه بیش از10500 تن محصولات سبزی و صیفی در فضاهای گلخانه ای آذربایجان شرقی تولید و به بازارهای مصرف استانی و سایر نقاط کشور ارسال می شود وهمچنین سالانه بیش از 6 میلیون گل شاخه بریده و نزدیک به هشتصد هزار گلدان گل زینتی در گلخانه های استان تولید می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز