خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شاکله کلی تبریز در برگیرنده شهری با توسعه متوازن است

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۴۴

تبریز به لحاظ توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌ای، فنی و اجرایی بخش خصوصی که یکی از راه‌کارها و ابزارهای موثر در تسریع روند توسعه شهرها به شمار می‌رود نیز موفق عمل کرده است

ایلنا- تبریز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه شاکله کلی تبریز در برگیرنده شهری با توسعه متوازن و همه جانبه در ابعاد مختلف زیربنایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا غراوی که به منظور رونمایی از طرح تفصیلی جدید تبریز به این شهر سفر کرده بود در این آئین افزود: تبریز به لحاظ توسعه شبکه معابر، اجرای طرح‌های مسیر گشایی، وجود پل‌ها و زیر گذرهای شریانی، تقاطع‌های غیر همسطح، توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های متعدد در حوزه مترو و توسعه فضای سبز، شهری با شاکله توسعه‌یافته به لحاظ تعاریف شهرسازی است و باید الگوی توسعه دیگر شهرها قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌ای، فنی و اجرایی بخش خصوصی را یکی از راه‌کارها و ابزارهای موثر در تسریع روند توسعه شهرها برشمرد و گفت: خوشبختانه شهر تبریز در این بخش نیز به موفقیت‌های قابل توجهی درست یافته است.

غراوی با ابراز خرسندی از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی جدید تبریز، این اتفاق را زمینه‌ساز دستیابی این شهر به برنامه‌ای مدون در حوزه توسعه شهری دانست و گفت: شهرها باید مبتنی بر تراکم و سرانه جمعیت توسعه یابند و تمامی زیرساخت‌ها و نیازهای آتی آن در قالب طرح‌های تفصیلی، جامع و موضعی پیش‌بینی شود.

وی با اعلام این که طرح تفصیلی سند اجرایی توسعه شهر محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی در واقع نقشه راه توسعه شهرها به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز