خبرگزاری کار ایران

۳۵ هزار متر مربع از بستر مهرانه رود تبریز ساماندهی شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۷۹

این اقدام در بازه ای به طول 5/3 کیلومتر با همکاری متقابل امور منابع آب، دادستانی تبریز و شهرداری‌های مناطق ۴ و ۵ تبریز انجام شده است./ با اقدامات انجام شده در زمینه مسیر گشایی مهرانه رود و آجی چای بیش از ۱۰ کیلومتر از حریم و بستر این رودخانه‌ها آزادسازی شده است.

ایلنا - تبریز: مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز از لای روبی و آزادسازی ۳۵ هزار متر مربع از بستر مهرانه رود تبریز با اخذ دستور دادستانی تبریز در جهت حفاظت از اراضی ملی و بازگشایی بستر مهران‌رود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس عیسی یاری با اعلام این خبر افزود: عملیات بازگشایی بستر و ساماندهی مهران‌رود در سایه تلاش همکاران این امور و همکاری صمیمانه مقامات قضایی و نیروی انتظامی و با جلب مشارکت شهرداری‌ها در بازه ای به طول 5/3 کیلومتر انجام شده که با اجرای این طرح ضمن رفع تصرفات غیرمجاز از بستر رودخانه ولای روبی بستر، در حدود ۳۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ریالی بیش از۷۰ میلیارد ریال آزادسازی شده است.

مهندس یاری افزود: بازه اول به طول ۲ کیلومتر واقع در اراضی پارک بزرگ تبریز(پایین دست بلوار آذربایجان) و بازه دوم به طول بیش از5/1 کیلومتر در قسمتی از مهرانه رود واقع در منطقه خلعت پوشان در مجاورت جاده تبریز- تهران ساماندهی شده است.

وی با قدردانی از دادستانی تبریز و عوامل نیروی انتظامی این شهرستان افزود: از شهرداری‌های مناطق ۴ و۵ تبریز قدردانیم که با تأمین امکانات و ماشین آلات لازم برای بازگشایی و رفع تجاوز موجب صرفه جویی۳ میلیارد ریالی در هزینه اجرای طرحهای ساماندهی شدند به طوری که عملیات یاد شده با کمک و مساعدت شهرداری مناطق در داخل شهر تبریز بدون هیچ گونه بار مالی برای شرکت آب منطقه ای انجام شد.

شایان ذکر است با اقدامات انجام شده در زمینه مسیر گشایی و آزادسازی مهرانه رود و آجی چای بیش از ۱۰ کیلومتر از حریم و بستر این رودخانه‌ها مسیر گشایی و آزادسازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز