خبرگزاری کار ایران

نماینده تبریز:

فازدوم هدفمندی یارانه‌ها کمر صنعت را خواهدشکست

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۳

با بررسی های نمایندگان و مرکز پژوهشهای مجلس از وضعیت اقتصادی کشور، اجرای فاز دوم این طرح به شدت موجب افزایش نقدینگی و تورم و کاهش قدرت خرید مردم شده و وضعیت صنعت به شدت متلاطم خواهد شد.

ایلنا - تبریز: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کمر صنعت را برای همیشه خواهد شکست

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسماعیل سعیدی عدم تحقق بسته های حمایتی از تولید و صنعت پس از اجرای فاز اول هدفمند سازی یارانه ها را یکی از عوامل مؤثر در رأی منفی مجلس به اجرای فاز دوم این طرح دانست و اظهار داشت با توجه به عدم تحقق بسته های حمایتی از تولید و با بررسیهای نمایندگان و مرکز پژوهشهای مجلس از وضعیت اقتصادی کشور، اجرای فاز دوم این طرح به شدت موجب افزایش نقدینگی و تورم و کاهش قدرت خرید مردم شده و وضعیت صنعت به شدت متلاطم خواهد شد که با این تحلیل نمایندگان رأی به توقف اجرای فاز دوم طرح داده و اجرای آن را به تقویت مدیریت این طرح و بررسی های دقیقتر در این خصوص موکول كردند.

وی با انتقاد از پرداخت یارانه به اقشار مرفه و همچنین ایرانیان خارج از کشور تأکید کردحذف کامل یارانه ها علاج اصلاح اقتصاد کشور است ولی این امر حتما بایستی با مدیریت صحیح و کار کارشناسی و به دور از شتاب غیر منطقی و در یک زمانبندی مناسب اجرا شود.

سعیدی همچنین از پیگیری جدی اجرای بسته های حمایتی از تولید و صنعت در جلسات خصوصی و جداگانه با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارائی خبر داد و گفت این موضوع در جلسه خصوصی وی با شخص رئیس جمهور به طور جدی مطرح شده و پیگیریهای لازم در این خصوص ادامه خواهد یافت.

وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی من بخش صنعت استان به ویژه حوزه انتخابیه خود می باشد که عمدتا قطب صنعتی بوده و بسیاری از شهرکهای صنعتی در این حوزه شکل یافته است و قصد و تلاش اینست تا انشاءا... کمک و حمایت نمائیم تا صنعت استان بتواند از حالت فعلی خارج شده و به شرایط بهتری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز