خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران نتایج خوبی خواهد داشت

جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مصداق و نمونه عینی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است که ایران اسلامی با مقاومت در برابر استکبار جهانی و کشورهای حامی رژیم بعثی صدام توانست به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

آذرشهر - ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران برای جمهوری اسلامی ایران نتایج خوب و خیرات و برکات زیادی در جهان خواهد داشت.

احمد علیرضا بیگی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه آذرشهر افزود: مقام‌های بلند پایه 120 کشور با داشتن دو سوم جمعیت و 50 درصد انرژی جهان در تهران گرد هم آمده‌اند تا مسائل مختلف کشورهای خود را بررسی و تصمیم گیری کنند.

وی همچنین اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی را در برابر زورگویان جهان به ویژه استکبار جهانی بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: در بیش از سه دهه گذشته استکبار جهانی برای ساقط کردن انقلاب اسلامی توطئه‌ها و نقش زیادی را طراحی کرده ولی خوشبختانه مسوولان نظام همه این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مصداق و نمونه عینی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است که ایران اسلامی با مقاومت در برابر استکبار جهانی و کشورهای حامی رژیم بعثی صدام توانست به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

علیرضا بیگی همچنین به تشکیل جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان آذرشهر اشاره کرد و خاطرنشان نمود: حدود 37 درصد اعتبارات پیش بینی شده برای بخش تولید شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی شاخص‌های توسعه و پیشرفت شهرستان آذرشهر را خوب ارزیابی کرد و گفت: تمام راه های روستایی این شهرستان آسفالت ریزی و خدمات عمومی هم در بخش‌های مختلف فراهم شده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با ابراز همدردی با بازماندگان جان‌باختگان زلزله شهرستان‌های شمال شرقی استان اظهار کرد: متأسفانه در این حادثه دلخراش 304 روستا خسارت دیده و 46 روستا با خاک یکسان شده است.

وی تعداد جان باختگان زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس را 258نفر اعلام کرد و یاد آورشد: خوشبختانه به جهت زمان وقوع زلزله تلفات جانی خیلی زیاد نبوده ولی خسارات فراوانی بو جود آمده است.

علیرضا بیگی با تاکید بر شتاب بخشی به بازسازی مناطق زلزله زده اظهار کرد: بازسازی مناطق زلزله زده به سرعت پیش می‌رود و امید است تا فرا رسیدن فصل سرما خانوارها در خانه های خود اسکان یابند

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز